کد خبر :366473
۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در دست ساخت
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: ساخت ۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در شبکه‌های اصلی و راهگذر‌های شمال - جنوب و شرق - غرب در دست انجام است.

به گزارش جهانی پرس _خیراله خادمی در گفتگو با صدا و سیما گفت: ۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در حال ساخت داریم که عموما این خطوط ریلی در شبکه‌های اصلی و راهگذر (کریدور) شمال به جنوب و شرقی و غربی است و حدود ۶ هزار کیلومتر بزرگراه هم در حال ساخت است که از این میزان سالانه نزدیک به هزار کیلومتر به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: ۹ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط ریلی برای تکمیل کریدور‌های شمال- جنوب و شرقی - غربی نیاز است که از این میزان نزدیک به ۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن ساخته شده و دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر در حال ساخت داریم و ساخت هزار و ۲۰۰ کیلومتر از آن آغاز نشده است.
خادمی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه با وزارت راه و شهرسازی طی جلسه‌ای به اولویت بندی ساخت طرح‌ها پرداختند بیان کرد: طرح ریلی زاهدان به چابهار نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی به شرط تزریق بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد و ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر ریلی آماده ریل گذاری است.