کد خبر :366628
درخشش دختر نوجوان «بچه کتابخون» فرهنگسرای گلستان
ستایش باباصادقی دختر نوجوان فرهنگسرای گلستان در نخستین رویداد حک کتاب موفق به کسب رتبه اول شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی فرهنگسرای گلستان، اولین اجتماع «بچه‌کتابخون‌ها» و اجتماع نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به کتاب در قالب رویداد «حک کتاب» برگزار شد و نوجوانان منتخبِ ویژه‌برنامه «بچه‌کتابخون‌ها» در قالب یک مسابقه‌ به رقابت با یکدیگر پرداختند. ستایش باباصادقی از اعضای نشست‌های بچه کتابخون‌ها در کتابخانه گلستان خوش درخشید و موفق به کسب رتبه نخست در این مسابقه شد.
در مرحله غیرحضوری این مسابقه، سه نفر از اعضای دورهمی هر کتابخانه انتخاب شدند و آثار خود را به صورت صوت یا فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای از تجربه مواجهه خود با کتاب و اینکه آن کتاب چه اثری بر روی زندگی‌ اشان گذاشته است به کتابخانه ارسال کردند تا نفرات برگزیده هر کتابخانه انتخاب به و مرحله حضوری مسابقه معرفی شوند.مرحله دوم مسابقه به صورت حضوری و در باغ کتاب تهران برگزار شد؛ در این مرحله هر نوجوان می‌بایست در زمان تعیین شده درخصوص کتابی که خوانده بود توضیح می‌داد و نکات کلیدی و درس‌هایی که از کتاب گرفته است را بیان می‌کرد. در پایان و پس از انجام داوری نهایی توسط داوران، ستایش باباصادقی با کسب 89 رای به عنوان نفر اول این مسابقه برگزیده و معرفی شد.
 لازم به ذکر است سلسله‌نشست‌های «بچه‌کتابخون‌ها» با هدف ایجاد بستر مناسب برای گفت‌وگوی نوجوانان در خصوص کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در فرهنگسراهای شهر تهران در حال برگزاری است و تاکنون ۲۲ نشست از این سلسله نشست‌ها در مراکز فرهنگی هنری برگزار شده است.
فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان است. تلفن تماس: 77841376