کد خبر :366777
مگر قرار بود سیدحسن به شکل دیگری از این دنیا برود؟
ناصر فیض که چندی پیش به همراه جمعی از هنرمندان از مجروحان حادثه پیجر لبنان عیادت کرده است، از حیرت‌زدگی خود به واسطه نوع رفتار کودکان لبنانی گفت.

داود حسنلو- خبرنگار، ناصر فیض در گفتگو با جهانی پرس گفت: در مواجهه با آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه پیجر لبنان از بچه‌هایی ملاقات کردیم که نوع رفتارشان حیرت‎‌انگیز است که این جایگاه و درایت را چه زمانی کسب کرده است؟

وی ادامه داد: در عیادت از مجروحان حادثه پیجر لبنان بچه ۸ ساله لبنانی را دیدم که  نوع برخورد و نگاهش من را حیرت‌زده کرد، او در سن بازی کودکانه بود و من تعجب کردم که در چنین سنی فهمیدن جایگاه خود در عالم چطور ممکن است! وقتی با او صحبت کردم چیزهایی دیدم که بسیار برایم جالب بود.

فیض اظهار کرد: ما وقتی به ملاقات می‌رویم بر حسب سن فردی که می‌خواهیم از او ملاقات کنیم یکسری اسباب‌بازی با خود می‌بریم اما وقتی با کودکان مواجه می‌شویم چیزهایی در آنجا می‌بینیم که این ذهنیت برایمان ایجاد می‌شود که من این بچه‌ها را نفهمیده‌ام و این کودکان اسباب‌بازی به چه کارشان می‌آید؟ البته بردن اسباب‌بازی در عیادت از کودکان، کار اشتباهی نیست و این جای زیرسوال بردن ندارد، اما ملاقات با کودکان لبنان این تصور را ایجاد می‌کند که گویا من دنیای این بچه‌ها را نمی‌شناسم و متوجه نیستم که آنها چه قهرمانانی هستند.

وی از زبان مادر یکی از مجروحان حادثه پیجر لبنان یادآور شد: مادر کودک لبنانی که دستش آسیب دیده و یک چشمش تخلیه شده، تعریف می‌کرد وقتی خبر شهادت سیدحسن نصرالله اعلام شد و فرزندم خبر را شنید، همه در حال گریه کردن بودند و من هم اشک می‌ریختم، کودکم وقتی متوجه گریه کردن من شد گفت برای چه گریه می‌کنید؟ مگر قرار بود سیدحسن به شکل دیگری از این دنیا برود؟ مادر کودک لبنانی تعریف میکرد که فرزندش همچون مردی ۵۰ساله شروع به نصیحت کردنش کرده است. امثال این رفتارها از اتفاقات عجیبی است که ما انتظار آن را نداریم.

فیض تاکید کرد: به نظرم چنین ملاقات‌هایی جدای از مسائل امنیتی و غیره، برای تغییر و حتی تعمیر تصور اغلب ما لازم است تا نگاه و دنیای این آدمها را بفهمیم. در چنین اماکنی و با رفتارهایی که از لبنانی‌های آسیب‌دیده و مجروح مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم که چرا این مردم به پیروزی خواهند رسید.

او ادامه داد: ممکن است در حال حاضر اسرائیل قدرت داشته باشد که البته قدرتش هم با کمک آمریکا و فرانسه و سایر کشورها است چراکه رژیم غاصب حرکاتش را طوری طراحی می‌کند تا دیگر کشورها از او پشتیبانی کنند اما همه فهمیده‌اند که اسرائیل به تنهایی در مقابل حزب الله نمی‌تواند بایستد و این نشان‌دهنده این است که اسرائیلی‌ها ایدئولوژی که باعث ایستادگی‌شان شود را ندارند و به همین دلیل هم معمولا در مقابل کشته شدن ۳۰۰ لبنانی یک نفرشان کشته می‌شود، چون اسرائیلی‌ها حاضر نیستند جانشان را کف دست بگیرند. ممکن است اسرائیل بتواند برای مدتی کوتاه فعالیت حزب الله را کم کند اما مردم سرزمین اشغالی تفکر مشخصی دارند و برایشان هم مهم نیست که دنیا درباره آنها چه می‌گوید، آنها هدف دارند و برای ایدئولوژی و حفظ وطن خود جان می‌دهند بر همین اساس بی‌تردید سرزمین اشغالی آزاد خواهد شد و مردم اشغالگران را بیرون خواهند راند.