کد خبر :366995
ورزش برای سالخوردگان حکم دارو را دارد
هر ساله از ۲۶ مهر ماه تا ۲ آبان را هفته تربیت بدنی نامگذاری کردند.

 به گزارش جهانی پرس، علیرضا خزلی- کارشناس ورزشی- این نامگذاری برای آشنایی هر چه بیشتر  مردم و اقشار مختلف جامعه با ورزش و ایجاد انگیزه در آحاد مردم است. ایجاد علاقمندی به ورزش و انجام حرکات ورزشی لازمه یک جامعه سالم و با نشاط است و به قول مقام معظم رهبری امر به ورزش امر به معروف است. این واقعیتی غیر قابل انکار است که ورزش میتواند بسیاری از هزینه های درمانی را برای دولت ها کاهش داده و همچنین میتواند در بهره وری بیشتر و بهتر از نیرو کار موثر باشد، نیروی کار سالم و با نشاط حتما دارای اثری مثبت خواهد بود که در افراد خموده وجود ندارد. ورزش برای مادران و زنان جامعه لازم و ضروریست. برای سالخوردگان حکم دارو را دارد و اصلا واجب است که افراد دارای سنین بالای ۶۵ سال ورزش را جز برنامه های روزانه خود لحاظ کرده و فراموش نکنند. ورزش میتواند روح همکاری و همدلی را در جامعه زنده کرده و شور کار تیمی در بین آحاد مردم را احیا کند.
ورزش بواسطه ایجاد روح همدلی و نشاطی که در جامعه ایجاد میکند استرس ها و فشارهای مختلف را کم رنگ کرده و در آرامش حاصل از آن میشود پیگیر راه حل های منطقی تر بود.
مجددا هفته تربیت بدنی را به عموم مردم و دوستداران ورزش و ورزشکاران تبریک عرض کرده و چند نکته را جهت یادآوری خدمت دست اندرکاران ورزش و دولت مردان خاطر نشان میکنم تا شاید با توجه به ترمیم و تکمیل  این پیشنهادات یک گام به جلو برداریم.
۱) از فدراسیون های ورزش تقاضا میکنم ترتیبی اتخاذ کنند که اردوهای ورزشی تیمهای ملی در تمام نقاط کشور برگزار شود. تا ضمن ایجاد شور و نشاط حاصل از حضور ملی پوشان انگیزه در جوانان تمام کشور ایجاد شود اینکه در تمام مناطق کشور این قابلیت وجود داشته باشد که پذیرای تیمهای ورزشی باشد نشانه اهمیت ورزش و نشانه ایی از توسعه زیر ساخت ها در کشوراست.
۲) تیمهای ملی و محلی بر روی لباس خود از  مفاهیمی استفاده کنند که ضمن ایجاد وحدت ملی نشانه ی از اقتدار ایران و ایرانی است.
۳)از وزیر محترم ورزش و جوانان تقاضا میشود هر چه سریعتر ترتیب بر پایی یک مقر ورزشی را در یکی از جزایر سه گانه بررسی و اجرا کند و تا پایان دولت کنونی به پایان برساند .و به دولت محترم نیز توصیه میشود رفت و آمد به این امکان ورزشی را تسهیل کند. این کار میتواند یک اثر ماندگار در تاریخ باشد.
۴)ورزش همگانی نیازمند توجه فراوان است .از ایجاد فضا و لوازم گرفته تا متولیانی که بهره برداری از این امکانات را دائما بررسی و پیگیری کنند که ورزش همگانی اگر پویا و تقویت شود ورزش قهرمانی استعداد های خود را می‌شناسد.
۵) کمک به شرکت های دانش بنیان که در زمینه تولید لوازم به روز ورزشی فعالیت میکنند.
۶)استفاده از هوش مصنوعی برای استفاده در لوازم و یا  حتی برنامه های ورزشی مورد نیاز تیمها که باز میتواند از طریق شرکتهای دانش بنیان با برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش پیگیری شود.
در پایان یاد آوری می‌کنم ورزش و توسعه اماکن ورزشی در هر جامعه ایی نشانه توسعه یافتگی و پیشرفت آن جامعه است. راستی بو علی سینا میگویدکسانی که تحرک و حرکات بدنی انجام میدهند نیاز به دارو نخواهند داشت.
موفق و ورزشکار باشید.