کد خبر :367017
برنامه های اجرایی در هفته فرهنگی تهران، زیر بنای برنامه های گردشگری ۱۴۰۴ شد
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در پایان هفته فرهنگی تهران اقدامات انجام شده در این ایام را زیر بنای برنامه های گردشگری در سال ۱۴۰۴ دانست.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، امیر قاسمی با اشاره به حجم و تنوع برنامه های اجرایی در هفته فرهنگی تهران اظهار داشت:
امسال با توجه به سیاستگذاری های انجام شده و اهمیت هفته فرهنگی تهران در مدیریت شهری و سازمان های همسو،برنامه های متنوع و منسجم تری در مناطق ۲۲ گانه تهران در جهت معرفی هویت، تاریخ و فرهنگ تهران برگزار شد.
وی در ادامه افزود: ستاد گردشگری در این راستا اقدام به اعلام فراخوان جشنواره های ایده های نوین گردشگری ، جایزه گردشگری و شعر گردشگری تهران کرد که علاقمندان می توانند تا تاریخ های اعلام شده در این جشنواره ها شرکت کنند.
وی همچنین با توجه به اهمیت تدریس مبانی گردشگری در دروس آموزش و پرورش، از نواختن زنگ گردشگری در هشت منطقه تهران در این هفته خبر داد و گفت که  در برخی از این مدارس  رشته گردشگری  به صورت تخصصی در حال آموزش می باشد.
 قاسمی همچنین تجلیل و قدردانی از پیشکسوتان و مفاخر حوزه تهران شناسی را از دیگر برنامه های مهم این هفته دانست و گفت: دربیش از ده منطقه تهران از اساتید و مفاخر تهران شناسی تقدیر شد
رئیس ستاد گردشگری در ادامه با اشاره به خدمت رسانی و برگزاری تورهای ارزان قیمت و دسترس پذیر برای شهروندان ، از اجرای بالغ بر۱۰۰۰ تور در جهت معرفی  اماکن و جاذبه های گردشگری شهر تهران از سوی محلات خبر داد.
همچنین امیر قاسمی از دیگر برنامه های تاثیر گذار در این ایام به تهیه نقشه گردشگری با مترو، اجرای طرح مستند نگاری و گردشگری «شمس العماره»، برپایی نمایشگاه گروهی عکس «از طهران تا تهران»، رونمایی از موشن مسیرهای پیاده گردی، برگزاری جشنواره اقوام در منطقه ۱۴، شرکت در نمایشگاه بین المللی شهر پایدار و امضا تفاهم نامه با منطقه آزاد قشم اشاره کرد.
رئیس ستاد گردشگری در پایان اظهار داشت: ما هر سال شاهد بااهمیت تر شدن هفته فرهنگی تهران از سوی دستگاههای حاکمیتی از جمله فرمانداری و استانداری هستیم و این امر باعث شده تا اجرای برنامه ها از سوی سازمان ها و مراکز متولی با حساسیت بیشتری انجام پذیرد.
از این رو برنامه های سیاستگذاری شده از سوی ستاد گردشگری با هدف توسعه و ترویج فرهنگ گردشگری با چشم انداز نوروز ۱۴۰۴ طراحی و انجام شد.