کد خبر :367066
احداث سکوهای آجری در پیاده‌راه‌ شهید آیت منطقه۸
شهردار منطقه۸ شهر تهران گفت: در شاخص‌سازی محور نمونه الگوی خدمت شهید آیت، علاوه بر اجرای ۳۰ هزار متر مربع عملیات زیرساختی و عمرانی، ۸۰۰ متر مربع سکوهای مبلمان شهری با رنگ متمایز در پیاده‌راه این محور احداث شده است.

به گزارش جهانی پرس از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با تشریح اقدامات نگهداشت محور نمونه شهید آیت، گفت: در محور شهید آیت به عنوان محور پیشتاز در طرح الگوی خدمت، شاخص‌سازی این محور حدفاصل بزرگراه شهید سلیمانی تا میدان نبوت، با تجهیز پیاده‌روها به سکوهای مبلمان شهری و نمای آجری به طول ۸۰۰ متر مربع، در دستور کار معاونت فنی و عمرانی منطقه قرار گرفته و اجرایی شده است.
شهردار منطقه طراحی و اجرای این سکوها را با توجه به خاستگاه این محدوده،مراکز تجاری موجود و حضور شهروندان برای خرید و تردد روزانه از این محور دانست و گفت: تلاش داریم تا با استفاده از المان‌های همسان، رنگ‌های مصوب و مبلمان شهری منظم، شکل خاصی را برای این محور تعریف کنیم.
تنهایی در ادامه با اشاره به اجرای ۳۰ هزار متر مربع عملیات زیرساختی و عمرانی در این محور تصریح کرد: در این محور حدفاصل بزرگراه شهید سلیمانی تا چهارراه شهید ثانی، اجرای عملیات بزرگ تراش روکش آسفالت به متراژ ۹ هزار متر مربع و مصرف ۱۲۰۰ تن آسفالت از ابتدای بزرگراه شهید سلیمانی تا شهید ثانی، مرمت و بازسازی پیاده‌رو حدفاصل ابتدای بزرگراه شهید سلیمانی تا میدان نبوت به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، همسطح‌سازی ۱۵ دریچه و جمع‌آوری انهار فرسوده و تبدیل آن به کانیو به طول ۳۸۰ متر را می‌توان به عنوان اقدامات شاخص زیرساختی معاونت فنی و عمرانی منطقه در این محدوده اشاره کرد.
تنهایی اقدامات حوزه خدمات شهری منطقه در این محدوده را  نیز  بهسازی و پیرایش هزار و چهارصد و پنجاه مترمربع جداره‌های شهری، رنگ‌آمیزی بیش از ۵ هزار و ۸۷۰ مترمربع جداره، جدول، ایستگاه، پل، کافو و... ،حذف ۲۳۱ مورد زوائد فیزیکی و بصری، رفع نقص ۹۰ عدد سیستم‌های روشنایی و بازپیرایی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع از فضای سبز محدوده ابتدای بزرگراه شهید سلیمانی تا تقاطع خیابان دماوند عنوان کرد.
به گفته شهردار منطقه از اقدامات شاخص حوزه حمل و نقل و ترافیک در این محدوده نیز میتوان به خط‌کشی محوری ۹ هزار و ۵۰۰ متر طول از معابر منتهی به تقاطع شهید آیت و خیابان دماوند، رفع نقص چراغ راهنمایی و رانندگی، آشکارسازی ترافیکی، مرمت ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، خط‌کشی عابر پیاده با ۳۲۴ متر طول، نصب موانع فیزیکی نرده و... اشاره کرد.