به گزارش جهانی پرس، علی اکبر سمیعی – روزنامه نگار - تنظیم بازار در دو برهه زمانی در هر سال از اهمیت ویژه تری برخوردار است که این دو برهه زمانی، ماه مبارک رمضان و عید نوروز است. امسال تقارن ماه رمضان با عید نوروز موجب شده تا بازار هم حال و هوای خاص این دو مناسبت را داشته باشد. با تدابیر مسئولان کمبود خاصی در عرضه کالاهای اساسی برای ماه مبارک رمضان و همچنین اقلام مصرفی عید نوروز مشاهده نمی شود اما انتظار می رود که دالان و سوداگران هم بیکار ننشسته و ملتهب کردن بازار را دنبال کنند.
ستاد تنظیم بازار که یکی از مهم ترین ابزارهای دولت برای مدیریت بازار است نهاد بسیار اثرگذاری است که تصمیمات آن می تواند به آرامش بازار کمک کند.
خوشبختانه در جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه اختیارات ستاد تنظیم بازار به منظور کنترل و نظارت دولت بر قیمتها تمدید شد. بر این اساس، موضوع اختیارات ستاد تنظیم بازار به منظور کنترل و نظارت دولت بر قیمتها بررسی و با رأی اکثریت اعضای شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، مصوبه این شورا در سال ۱۴۰۰ در این خصوص و با رعایت ملاحظات تولیدکنندگان تا پایان سال ۱۴۰۴ تمدید شد.
اکنون با این مصوبه مهم، ستاد تنظیم بازار رسالت مهمی بر دوش دارد و باید این اطمینان خاطر را به مردم بدهد که نگران التهاب قیمت ها به ویژه در حوزه کالاهای اساسی و اقلام ضروری نباشند.