صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پيوندها
بانک صادرات
هواپيمايي قشم
بيمه پارسيان
ايران خودرو
بانک گردشگري
بانک ملي
کوير موتور
لاماري
کوير موتور

اما و اگر‌های خصوصی سازی خودروسازان



کارشناس صنعت خودرو گفت: چالش ما در صنعت خودرو، دولتی بودن خودروسازان نیست بلکه چالش اصلی، نحوه مدیریت بنگاه هاست.

به گزارش جهانی پرس _آقای ابوالفضل خلخالی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت صداوسیما‏‌, افزود: خصوصی سازی اگر به صورت صحیح انجام شود، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در مدیریت صنعت خودرو داشته باشد؛ اما اگر این خصوصی سازی به صورت اشتباه انجام شود می‌تواند ثمرات منفی داشته باشد. 
 معاون سابق مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: در کشور‌های بزرگ دنیا که در بحث خودرو حرف برای گفتن دارند، خودروسازان دولتی هم داریم به طوری که در کشور چین حداقل ۵ خودروساز بزرگ، دولتی هستند. 
 
وی اضافه کرد: در خودروسازان اصلی کشور، مسئله تعارض منافع وجود دارد یعنی دخالت قطعه ساز در خودروسازی؛ اکنون قطعه ساز در هیئت مدیره خودروساز نقش دارد که این تعارض منافع باید مدیریت شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروساز چه دولتی و چه خصوصی باشد تا زمانی که این مسئله تعارض منافع حل نشود، چالشی را برطرف نکرده ایم؛ زمانی که این مسئله حل شد، با مدیریت صحیح به سود آوری خواهیم رسید بنابراین فقط خصوصی شدن راهکار حل مسئله نیست. 
 
وی با اشاره به داخلی سازی در صنعت خودرو، افزود: برای افزایش عمق ساخت داخل نیازمند سیاست گذاری صحیح هستیم تا بتوانیم میزان ساخت داخل را در کشور افزایش دهیم. برای اجرایی شدن این موضوع، وزارت صمت که در حوزه صنعت خودرو سیاست گذار اصلی است اخیرا آئین نامه‌ای منتشر کرده و در آن میزان ساخت داخل محاسبه می‌شود.
شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۳۲۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲     ساعت: ۱۰ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۳ آذر
  • ٢١ جمادي الاولي ١٤٤٦
  • Nov 23 2024