مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در جمع شرکت کنندگان در فیتور ۲۰۲۴:
معرفی بیش از پیش کشورمان به تمام ملتها از مهمترین رسالتهای حاضران در نمایشگاه های خارجی است
گردهمایی، هم اندیشی و کارگاه آموزشی شرکت کنندگان در چهل و چهارمین نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا با حضور مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، برگزار شد.
به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، روز یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ در آیین آغازین کارگاه آموزشی نمایشگاه بین المللی فیتور ۲۰۲۴ اسپانیا در هتل همای تهران، یکی از راه های برون رفت از رکود اقتصادی را بهره برداری مطلوبتر از صنعت گردشگری دانست و افزود: در این راستا، می توان شرکت در نمایشگاه های بین المللی را از موثرترین ابزارهای بهره برداری شایسته از این صنعت غنی و پولساز، برشمرد.
او در ادامه اظهار داشت: نمایشگاه ها به ویژه برای کشور ما که علیرغم سابقه دیرین تمدنی، فرهنگی، دینی و تاریخی به اندازه کافی در صنعت گردشگری شناخته شده نیست، موقعیت ویژه ای به شمار می رود. بنابراین توقع می رود، نمایندگان حاضر در نمایشگاه ها برای معرفی ایران با شکوه و امن به جهانیان تمام تلاش، همت و ظرفیت خود را به کار بگیرند.
صوفی با بیان اینکه بر اساس بررسی های صورت گرفته و جلساتی که با دست اندرکاران حوزه گردشگری و تورهای ورودی به ایران داشتیم، شرکت در نمایشگاه های بین المللی خارج از کشور اولویت بندی شده است، گفت: بر این اساس حضور هدفمند در نمایشگاه های TTG ایتالیا، ITB برلین، MITT مسکو، ATM دبی و در صدر آنها نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا که از موفق ترین و مهم ترین رویدادهای جهانی محسوب می شود، در فهرست اهداف معاونت گردشگری و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، قرار دارد.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به حضور پر شور و موثر نمایندگان و کنشگران برجسته ایران در نمایشگاه فیتور سال گذشته، بیان داشت: طراحی پاویون ایران در چهل و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی فیتور اسپانیا در پی دریافت نظرات شرکت کنندگان، مطالعات و نیاز سنجی های صورت گرفته، زیباتر، جذابتر با چیدمانی استانداردتر شده است تا شرکت کنندگان ایرانی بتوانند به طور مطلوبتر از فضا و موقعیت های فراهم شده، بهره برداری کنند.
صوفی خاطر نشان کرد: فضای پاویون ایران در مساحتی حدود ۲۰۰ متر مربع به صورت چهار طرف باز و در مجاورت غرفه کشورهای مصر، اردن و قطر قرار دارد که همین هم جواری، فرصت مناسبی برای تقویت همکاری و ایجاد تعاملات جدید با فعالان کردشگری این کشورها را در اختیار نمایندگان کشورمان قرار می دهد.
او اهتمام در معرفی بیش از پیش ایران به تمام ملت ها و کشورهای جهان را از رسالت ها و تکالیف حاضران در پاویون ایران دانست و تصریح کرد: ما وظیفه داریم اقداماتمان را به شکلی طراحی کنیم که دنیا هر روز بیشتر از قبل با ایران و ایرانی آشنا شود تا همین آشنایی موجب رونق اقتصادی و ارتقاء بازار گردشگری کشورمان شود.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در خصوص برنامه های پاویون ایران در نمایشگاه فیتور ۲۰۲4 گفت: برای امسال برنامه های متعددی در نظر گرفته شده و در راستای برقراری ارتباط مستقیم با شبکه میراث تی وی و تعامل با رسانه های اسپانیایی، تولید کتاب، بروشور، نمایش کلیپ های معرفی ایران در ویدئو وال، برگزاری جلسات تخصصی و ... اقدامات اولیه انجام شده است.
صوفی در پایان اظهار داشت: امیدوارم در طول پنج روز برپایی نمایشگاه فیتور، با تشریک مساعی و بهره گیری از خرد جمعی تمام شرکت کنندگان در پاویون ایران، بتوانیم امسال نیز از برترین کشورهای حاضر در این رویداد بین المللی باشیم.
در ادامه این کارگاه آموزشی علی غمخوار عضو هیأت مدیره و دبیر جامعه تورگردانان ایران به معرفی ظرفیت نمایشگاه های گردشگری به عنوان فرصت بازاریابی و اصول مذاکره در نشست های B۲B پرداخت. مسلم شجاعی سرپرست اداره کل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی نیز با تبیین جایگاه ایران در نمایشگاه فیتور، تکنیک های بازاریابی B۲B، نقش، وظیفه و مأموریت شرکت کنندگان در نمایشگاه و لزوم رعایت ضوابط در نمایشگاه های بین المللی را تشریح کرد.
عباس اشرف واقفی عضو و خزانه دار هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران هم به معرفی نمایشگاه فیتور اسپانیا و ظرفیت های این رویداد بین المللی در جهت نمایش و معرفی ظرفیت های بی شمار کشورمان در حوزه صنعت گردشگری پرداخت.
همچنین عبدالحمید حرمتی عضو هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران نیز در ادامه این کارگاه در خصوص راه کارهای گسترش فروش در بخش گردشگری، ایجاد پایگاه داده ای از مشتریان، ایجاد کانال های ارتباطی با سرمایه گذاران برای توسعه بازار، نکات مهم و آموزشی بیان کرد.
محمدعلی شادی مدیر توسعه تجاری و نظارت بر شرکت های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در بخش پایانی، اطلاعاتی با موضوع بسته های پیشنهادی تبلیغات در نمایشگاه فتیور (اسپانسرینگ)، ارائه کرد.