توسط اداره پسماند معاونت خدمات شهری ومحیط زیست منطقه ۱۲ انجام شد؛
صدور گواهی مدیریت سبز برای ادارات دولتی
اداره پسماند معاونت خدمات شهری ومحیط زیست منطقه ۱۲، با برررسی نحوه عملکرد تفکیک پسماند خشک و تر ،جانمایی مخازن ویژه تهیه شده،و.... وزارت خانه ها وادارت دولتی نسبت به صدور گواهی مدیریت سبز پسماند اقدام کرد.
به گزارش جهانی پرس، هنرور معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه ۱۲ گفت:بر اساس ماده ٣ برنامه ششم توسعه دستگاههای اجرایی موظفند پسماند را بصورت تفکیک شده سهگانه به سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تحویل داده و در ادامه اجرای این طرح با تهیه باکسهای چهارگانه تفکیک پسماند از جمله کاغذ، پلاستیک، شیشه، فلزات و سایر موارد نسبت به اخذ گواهی مدیریت پسماند در قالب طرح مدیریت سبز اقدام کنند.
هنرور تصریح کرد: بررسی میزان مصرف کاغذ و چگونگی کاهش آن نسبت به سالهای قبل، بررسی فنی ملزومات چاپ و پرینت جهت کاهش استفاده از کاغذ، بررسی سیستم امحاء کاغذهای محرمانه و اقدامات فرهنگی در راستای کاهش مصرف و نیز تفکیک پسماند از جمله اصلی ترین شاخصههای ارزیابی کارشناسان اداره پسماند در بازدیدهای ادواری از دستگاههای اجرایی است.
گفتنی است تا کنون معاون خدمات شهری ومحیط زیست منطقه ۱۲ و مدیران ادارات پسماند با حضور در وزارت خانه های اقتصاد و داریی و وزات امور خارجه،در خصوص صدورگواهی مدیریت سبز پسماند این وزارت خانه ها بررسی های لازم را انجام دادند.