صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پيوندها
بانک صادرات
هواپيمايي قشم
بيمه پارسيان
ايران خودرو
بانک گردشگري
بانک ملي
کوير موتور
لاماري
کوير موتور

«داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی

مستند «داستان کافی» با روایتی از نقش شهید کافی در دوران ستم شاهی و حمایتشان از انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) امروز یکشنبه ساعت ۲۲ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ روانه آنتن افق سیما می‌شود.

 

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سیما مرحوم کافی، روحانی واعظ و روضه‌خوان شیعی پیش از انقلاب اسلامی ایران و مؤسس مهدیه تهران بودند. وی شهرت خود را با سخنرانی‌هایش کسب کرد و در آن‌ها از امام خمینی (ره) در آن دوران ستم شاهی طرفداری می‌کرد. برخی از سخنرانی‌های وی در قالب کتاب و لوح فشرده بر جای مانده است. وی در خواجه ربیع مشهد مدفون است.

مستند «داستان کافی» به شخصیت و مبارزات انقلابی شهید کافی می‌پردازد. شخصی که واعظ سرشناس و مبارز انقلابی در دوران ستم شاهی بود در این مستند به ویژگی‌های شخصیتی ایشان از زبان فرزندان و همراهان او روایت می‌گردد.

در ادامه در این مستند به نقش او در دوران ستم شاهی و حمایتشان از انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) بر منبر اشاره دارد. همچنین به نقش حکومت پهلوی در شهادت آیت الله کافی و اتفاقات آن دوران حکایت دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را امروز یکشنبه ساعت ۲۲ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ از قاب شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۴۹۶۱
تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۳۱     ساعت: ۱۰ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس:       زیرسرویس:
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
  • ١٦ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 20 2024