صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پيوندها
بانک صادرات
هواپيمايي قشم
بيمه پارسيان
ايران خودرو
بانک گردشگري
بانک ملي
کوير موتور
لاماري
کوير موتور
استمرار پاکسازی زمین‌های ر‌ها شده درمنطقه۱۲ چه علتی دارد؟

هفته‌ای دو مرتبه چند تن زباله از زمین‌های پامنار و عودلاجان جمع‌آوری می‌شود!

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۲ تهران، یکی از فعالیت‌های مستمر عوامل اجرایی و کارگران خدمات شهری را پاکسازی و جمع‌آوری چندین تن زباله و نخاله در زمین‌های ر‌ها شده و بلاتکلیف عنوان کرد و گفت: بیشتر این زمین‌های خالی درمحله‌های پامنار و عودلاجان واقع شده، بنابراین بار این زحمت نیز بردوش عوامل اجرایی و کارگران خدمات شهری ناحیه۲ منطقه دوازده است.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲ تهران؛ فرزاد هنرور، دراین باره گفت: متأسفانه اکنون این تعداد زمین‌های خالی و بلاتکلیف، به فضای بی‌دفاع شهری تبدیل و با وجود بروز انواع مشکلات و آسیب‌ها در آن و همچنین افزایش نارضایتی شهروندان، همواره با بی‌تفاوتی مالکان و وارثان این زمین‌ها مواجه هستیم، چراکه برای ساماندهی وضعیت و روشن‌شدن تکلیف املاکشان کاری نمی‌کنند. سهل‌انگاری و بی‌توجهی این تعداد از شهروندان باعث شده تا فضایی مناسب برای سوءاستفاده برخی‌ها برای رهاسازی و انباشت انواع زباله و نخاله در این زمین‌ها مهیا شود.
هنرور، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۲ تهران، اضافه کرد: هرچند در نقاط و نواحی دیگر نیز امکان دارد زمین بایر و خالی داشته باشیم، اما بدون تردید بیشترین آمار زمین‌های خالی و بدون استفاده، متعلق به محله‌های پامنار و عودلاجان، درمحدوده ناحیه۲ این منطقه است، موضوعی که حتی باعث شده تولیدی‌های اطراف از جمله کیف دوزی، چرم‌دوزی، پارچه بافی و... ضایعات کسب و کار و تولید خود را شبانه و در زمان خلوتی معابر در این زمین‌ها تخلیه کنند و بروند.
فرزاد هنرور، با اشاره به قانون و مقررات و اینکه دست شهرداری به تنهایی برای ساماندهی وضعیت زمین‌های ر‌ها شده و بدون استفاده بسته است، افزود: شهرداری فقط برای زمین‌ها و املاکی که دراختیار و تملک خود دارد می‌تواند تصمیم‌گیری کند، بنابراین تامادامی که صاحبان این زمین‌ها برای توافق با شهرداری و واگذاری مالکیت اقدام نکنند نمی‌توان کاری را پیش برد. البته این نکته را هم باید اضافه کردکه در این مدت با حمایت و مساعدت شهردارمنطقه۱۲ یکی_دو قطعه از این نوع زمین‌های خالی ساماندهی شدند. این محل‌ها با تلاش عوامل ناحیه دو به شکل اساسی پاکسازی و نظافت شدند و پس از جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها دراختیار واحد ترافیک منطقه قرار گرفتند تا به عنوان محل توقف و پارکینگ موتورسیکلت‌ها مورد استفاده کسبه و موتورسواران بازار قرار گرفتند.
رضا یوسفی، شهردار ناحیه۲ شهرداری منطقه۱۲ تهران، دراین باره گفت: زمین‌های خالی واقع درمحلات پامنار و عودلاجان جزء زمین‌های بی‌دفاع شهری‌اندکه مشکلات فراوانی را در امر نگهداشت و مدیریت شهری به بار آورده‌اند اما‌، امیدواریم هرچه زودتر با مساعدت و دستور شهردار منطقه دوازده این زمین‌ها تعیین تکلیف شوند. اکنون با تلاش عوامل اجرایی و کارگران خدمات شهری ناحیه دو، در هر هفته دو مرتبه این زمین‌ها پاکسازی و زباله‌ها و نخاله‌های ر‌ها شده درداخل این محل‌ها که مقدار آن به چند تن می‌رسد، با ۴ الی ۵ دستگاه خاور بارگیری و به خارج از شهر(ایستگاه آزادگان) انتقال پیدا می‌کند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۶۰۹
تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۳     ساعت: ۱۱ : ۲۱
امتیاز به این خبر:
  • 5
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
  • ١٦ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 20 2024