صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تجلیل از تلاش اهالی رسانه

دکتر مهدی آذر مکان، قائم مقام معاونت صدا و مدیر شبکه رادیویی ایران طی نشست صمیمانه با اهالی رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار از گزارشگران، واحد فضای مجازی و روابط عمومی تجلیل کرد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی رادیو ایران، دکتر مهدی آذرمکان مدیر این شبکه رادیویی در مراسم صمیمانه که با حضور ابوذر ابراهیم مدیر روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی، عبدالرسول جوادی مدیر روابط عمومی رادیو ایران، نوشین وفایی زنوز مدیر فضای مجازی، معصومه ثابتی مدیر تولید و تامین و فائزه صدوقی نیا مدیر دفتر و مشاور امور بانوان این شبکه برگزار شد از همکاران گزارشگر و خبرنگار تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم آذرمکان با اشاره بر اینکه امروزه کشورهای سلطه‌گر با استفاده از رسانه‌ها و عملیات روانی تلاش می‌کنند تصویر ذهنی خود نزد دیگر ملت‌ها را آن‌طور که می‌خواهند شکل دهند، گفت: آنان در واقع با مدیریت تصویرذهنی، افکارعمومی جهانیان را به سمت‌وسوی مورد نظر خود هدایت می‌کنند و این اتفاقات، کار خبرنگاران و گزارشگران ما را دشوارتر می کند، زیرا آنها باید انعکاس دهنده واقعیات به جهان باشند.
وی ادامه داد: گزارشگران و خبرنگاران رادیو راویان حقیقت هستند. امیدوارم همیشه میکروفن ها و قلم هایشان مانا باشد.

مدیر رادیو ایران با اشاره به اتفاقات چند ماهه گذشته و حضور پر رنگ و موثر رادیو ایران از تلاش همکاران و گزارشگران در این عرصه قدردانی کرد.

ابوذر ابراهیم، مدیر روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی ضمن تشکر و تلاش از همکاران گزارشگر و خبرنگار به اهمیت خبر رسانی صحیح تاکید کرد و گفت: رسانه نقش مهمی در اطلاع رسانی دارد. سرعت اتفاقات و حجم فضاهای خبری که در حال شکل‌گیری است، به قدری زیاد، پرتنش و پرهیجان شده است که احتمال همه‌ نوع اشتباهی در این فضاهای خبری به شدت بالا رفته است. به همین جهت لازم است سیستم‌های خبری به ویژه مراجع رسمی و رسانه‌های جریان‌ساز ما این فضا و این حجم از اطلاعات را به خوبی درک کنند و از دامن زدن به اخباری که در این بسترهای پرهیجان، پرتنش و پرخبر هستند از اخبار جعلی بپرهیزند و دقت زیادی داشته باشند که جلوی این نوع حرکت‌ها را به شدت بگیرند.

وی افزود: خبرنگاران و گزارشگران باید تلاش کنند در کنار سرعت به صحت اخبار هم توجه کافی داشته باشند.
معصومه ثابتی، نوشین وفایی و جوادی بالاجاده هر کدام به نکاتی در خصوص تهیه گزارش و تولید خبر اشاره کردند.

در پایان این مراسم مدیر رادیو ایران از گزارشگران و همکاران واحد فضای مجازی و روابط عمومی تقدیر و تشکر کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۶۳۵
تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۲۳     ساعت: ۲۰ : ۲۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگ و هنر       زیرسرویس: بسته خبری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
  • ١٥ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 19 2024