صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

روایت کارآفرینی جوان کرمانی با راه‌اندازی کارگاه صنایع چوبی

علیرضا قربانی از مجریان موفق طرح های اشتغال کمیته امداد کرمان است که با دریافت تسهیلات اشتغال از این نهاد توانسته علاوه بر توانمندسازی خود، زمینه اشتغال پنج نفر از افراد جویای کار را فراهم کند.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، در حال حاضر اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های نسل جوان مطرح است، چه بسا جوانان تحصیل کرده‌ای که به امید داشتن منبع مطمئن درآمدی سال‌ها سر کلاس‌های درس نشسته‌اند و حالا در انتظار شغل ثابت دولتی خانه‌نشین شده‌اند.

اما در این بین هستند جوانانی که دست روی دست نگذاشته‌اند و با همتی بلند به سراغ کسب مهارت رفته‌اند تا نه تنها چشم امیدشان به دولت نباشد بلکه هم بتوانند باری از روی دوش دولت بردارند و هم پشتوانه ای محکم برای خانواده خود داشته باشند.

علیرضا قربانی با ۳۴ سال سن و مدرک تحصیلی لیسانس توانسته با اجرای طرح صنایع دستی چوبی زمینه توانمندی خود را فراهم کند.

وی می‌گوید: پس از اخذ مدرک تحصیلی به دلیل علاقه‌ای که به تولید صنایع دستی داشتم ولی سرمایه کافی برای راه اندازی کارگاه نداشتم به کمیته امداد مراجعه کردم و با دریافت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از این نهاد، کارگاه تولید صنایع دستی چوبی را راه‌اندازی کردم و هم اکنون ماهیانه حدود ۲۰ میلیون تومان درآمد دارم.

این جوان کارآفرین ادامه می‌دهد: با راه‌اندازی کارگاه توانستم صنایع دستی چوبی از جمله اسباب‌بازی، چراغ مطالعه، چراغ خواب و دیگر مصنوعات چوپی با کیفیت تولید و تولیدات خود را در بازارهای استان و خارج استان به فروش برسانم.

وی می افزاید: خوشبختانه از طریق فضای مجازی و تبلیغاتی که انجام داده ام توانسته ام سفارشات بالایی را از استان های تهران، شیراز و یزد قبول و با تولید محصولات به روز و با کیفیت تعداد مشتریان خود را افزایش دهم.

آقای قربانی از آمادگی خود جهت ارائه آموزش‌های صنایع دستی در زمینه مصنوعات چوبی به افراد علاقمند و جویای کار در حوزه صنایع دستی خبر می دهد و می گوید: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد داشته‌ام، مقرر شد در بحث راهبری شغلی آموزش‌هایی را به مددجویان تحت حمایت ارائه و محصولات تولیدی آنها را نیز به فروش برسانم.

این کارآفرین موفق می‌گوید: با داشتن اراده و پشتکار می‌توان موانع پیش‌رو را از میان برداشت و به هدف مورد نظر دست پیدا کرد، چون معتقدم سعی و تلاش، شاه کلید غلبه بر مشکلات است.

وی ادامه می‌دهد: در مسیر زندگی، مشکلات فراوانی وجود دارد که انسان را به سمت تسلیم شدن سوق می‌دهد، اما اگر اراده داشته باشیم و به خدا توکل کنیم، راه غلبه بر موانع را پیدا خواهیم کرد و می‌توان سربلند شد.

شایسته ذکر است: طی چند سال اخیر موضوع کارآفرینی مورد توجه بسیاری از متولیان اشتغال قرار گرفته و تسهیلات مناسبی نیز برای آن پیش بینی شده است که جوانان می توانند با اندکی مهارت و کارآفرینی ضمن ایجاد اشتغال برای خود زمینه اشتغال برای چند نفر دیگر را نیز فراهم کنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۵۸۵۳
تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۳۰     ساعت: ۱۱ : ۳۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
  • ١٦ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 20 2024