صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پيوندها
بانک صادرات
هواپيمايي قشم
بيمه پارسيان
ايران خودرو
بانک گردشگري
بانک ملي
کوير موتور
لاماري
کوير موتور

کلاهبرداری با ترفند ' پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام '

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا به شهروندان هشدار داد: افراد سودجو ' با ایجاد کانال‌ها و گروه‌های جعلی در بسترهای شبکه های اجتماعی من جمله تلگرام با وعده‌های دروغین پرداخت وام‌های آسان و سودهای هنگفت سرمایه‌گذاری'، اقدام به جلب اعتماد کاربران کرده و از طعمه های خود کلاهبرداری می کنند.

به گزارش جهانی پرس از فراجا سرگرد " جواد مختاررضایی"  رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس اظهار داشت:  این مجرمان سایبری با وعده‌های کاذب و واهی مانند "پرداخت وام‌های فوری و کم‌بهره، وام فوری بدون ضامن، وام میلیاردی در کمتر از 24 ساعت یا وام با کمترین کارمزد" کاربران را فریب می‌دهند و با بهانه‌هایی همچون کارمزد، هزینه‌های اداری و مالیات، مبالغ قابل توجهی را از آن‌ها دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در شیوه دیگری از کلاهبرداری، مجرمان با ایجاد کانال‌ها و صفحات جعلی، وعده سودهای ماهانه بسیار بالا و غیر واقعی را می‌دهند و با جذب سرمایه‌های کلان، از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا به شهروندان توصیه کرد: هیچ نهاد یا مرجع رسمی در شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان های خارجی از جمله تلگرام اقدام به پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری نمی‌کند و این کانال‌ها و صفحات صرفاً برای کلاهبرداری طراحی شده‌اند.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، فوراً با شماره تلفن 096380 تماس بگیرید یا به سایت پلیس فتا به آدرس https://fata.gov.ir  مراجعه کنید.

سرگرد مختار رضایی تاکید کرد: شهروندان عزیز توجه داشته باشند که مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای مختلف و ایجاد حس اضطرار در کاربران، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛لذا قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری یا پرداخت وجه، از صحت و اعتبار آن اطمینان حاصل کرده و با مراجعه به منابع معتبر، اطلاعات لازم را کسب کنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۰۸۵
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۲۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
  • ١٦ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 20 2024