صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رئیس هیات امنای کمیته امداد؛

خدمت به زائران اربعین حسینی مصداق برکت و مبارک بودن است

رئیس هیات امنای کمیته امداد گفت: عمل خدمتگزاران در اربعین حسینی که به مردم زائران خدمت کردند، مصداق برکت و مبارک بودن است.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آیت‌الله کازرونی، رئیس هیات امنای کمیته امداد در مراسم تجلیل از فعالان طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله محروم کشور، خادمان کاروان رهسپاران عصر ظهور و پویش اطعام و احسان حسینی(ع) با تقدیر از همه فعالان در این عرصه‌ها، گفت: برکت یک معنی متعالی دارد که فراتر از مال و سرمایه یا فرزند و اولاد است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حعفر صادق(ع) اظهار کرد: برکت یعنی وجود فرد منفعت رساننده به دیگران باشد. اگر مال است این مال باید در خدمت مردم باشد. اگر مقام و شهرت و قدرت است باید خروجی آن برای مردم سنجیده شود و برکت این است نه به پست و مقام.

آیت‌الله کازرونی خاطرنشان کرد: این مقام و سمت باید خرج مردم شود تا وجود فرد در خدمت بندگان خدا قرار گیرد که این آرزوی ائمه(ع) ماست.

رئیس هیات امنای کمیته امداد کازرونی بیان کرد: جالب است که در آیات قرآن کریم قبل از توصیه به نماز و روزه و زکات، بحث مبارک بودن مطرح شده است که همان برکت داشتن و خیر رساندن به مردم است.‌

وی با بیان اینکه در مقامات معنوی افتخار بالا، خدمت به مردم است، تاکید کرد: خدمتگزاران در اربعین حسینی هم به مردم و هم به زائران خدمت می‌کنند. امام صادق(ع) فرموند که اگر کسی برنامه‌ریزی کرد و تجهیزات را فراهم کرد اما نتوانست به زیارت رود، خداوند مانند کوه احد به او ثواب داده، برکت مال او فراوان شده و بسیاری از بلاها از او دور می‌شود.

آیت‌الله کازرونی اظهار کرد: تمامی عزیزانی که تجهیزکننده زیارت امام حسین(ع) برای محرومان بوده‌اند، به ثواب الهی دست پیدا خواهند کرد. امیدواریم خداوند متعال به تمامی کسانی که به زوار امام حسین(ع) خدمت می‌کنند، برکت داده و بلاها را از ایشان دور کند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۳۳۰
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۲۱     ساعت: ۱۵ : ۵۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
  • ١٥ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 19 2024