صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اولین نمایشگاه ملی تخصصی سیاه قلم در ایران

با همکاری موسسه هنری آوای نصر ایرانیان، گروه هنری صفوی و کانون فرهنگی هنری دایا در محل گالری هفتا واقع در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، از ۱۹ تا ٢١ شهریور ماه امسال، نمایشگاه ملی تخصصی سیاه قلم در گالری هفتا برج میلاد تهران با حضور بیش از ۱۵۰ هنرمند از سراسر ایران برگزار شد.

سید صادق صفوی نمایشگاه گردان این رویداد فرهنگی اظهار داشت: در این نمایشگاه ملی آثار هنرمندان با تکنیک سیاه قلم به نمایش در آمد و همچنین کتابی با عنوان معرفی هنرمندان نیز ،به چاپ رسید تا نام این عزیزان ماندگار شود.

دکتر پوپک عظیم پور استاد دانشگاه تهران، پژوهشگر حوزه آئین و فرهنگ ضمن اظهار خرسندی از حضور نوجوانان هنرمند در عرصه هنری تصریح کرد: امروز بسیار شگفت زده شدم که تعداد زیادی از این آثار نفیس توسط نوجوان شکل گرفته است.
استاد بهداد نجفی اسدالهی گالری دار و مدیر اجرایی موزه مردم شناسی تبریز در نوشهر ضمن تبریک به نوجوانان بابت حضور در این رویداد،
در سخنان خود گفت: اکنون که اینگونه هنرمندانه در سیاه قلم شگفتی آفریدید، سبکهای دیگر هنری را نیز تجربه و تلفیق نمایید.

آشنایی با ساخت و فرهنگ عروسکهای بومی توسط دکتر مژده مصحفی توانا پژوهشگر پوشش و عروسکهای بومی در حاشیه این رویداد برگزار شد. او گفت عروسکهای بومی دوستدار محیط زیست بوده اند و نیاکان ما با ساخت آنها علاوه بر. درس زندگی به کودکان در حفظ محیط زیست پیرامون خود میکوشیدند.

در حاشیه نمایشگاه خانمها ملیکا نیک رو و فاطمه منصفی ورکشاپ تکسچر و رزین را اجرا نمودند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۳۵۸
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۲۴     ساعت: ۱۲ : ۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس:       زیرسرویس: بسته خبری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
  • ١٦ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 20 2024