صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پيوندها
بانک صادرات
هواپيمايي قشم
بيمه پارسيان
ايران خودرو
بانک گردشگري
بانک ملي
کوير موتور
لاماري
کوير موتور
استعدادهای برتر نمایش کشورجایزه می‌گیرند؛

برگزاری آیین پایانی جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان، ۳۰ شهریور در تهران

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان پس از سه روز درخشش استعدادهای آینده تئاتر ایران و جنب و جوش عروسک‌های نمایشی، عصر روز ۳۰ شهریور به کار خود در تهران پایان می‌دهد.

به گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین پایانی این رویداد قرار است ساعت ۱۵:۳۰ جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شود تا از بین ۱۵ گروه نمایشی - که بازی‌گران و عروسک‌گردانان آن، نوجوانان ایرانی بوده‌اند - برترین استعدادهای نمایشی کشور معرفی شوند.

دبیرخانه این جشنواره پیشتر ۵۳۰ اثر نمایشی را در مراحل پیشین بررسی کرد و این نمایش‌ها در اجراهای استانی بیش از ۱۹هزار تماشاگر علاقه‌مند را - که بخش زیادی از آنان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌داد - جذب خود کرد.

در همین حال آثار منتخب از روز ۲۷ شهریور تا ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز قدیمی و باسابقه تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در بوستان لاله تهران در سه سالن بوستان، گلستان و پلاتو آیینه به‌روی صحنه رفت و مخاطبان زیادی را به تماشای این آثار - که معرف فرهنگ، هنر و هویت ملی اقوام و استان‌های مختلف کشور پهناور ایران است - به‌خود جلب کرد.

برگزاری آیین پایانی جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان، ۳۰ شهریور در تهران

حالا قرار است روز جمعه ۳۰ شهریور و با حضور مسئولان کشوری و مدیرعامل کانون، آیین پایانی این جشنواره که با ریاست فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون و دبیری سارا روستاپور و تلاش اداره آفرینش‌های ادبی و هنری کانون برگزار شد، شاهد اهدای جوایز برگزیدگان و معرفی این استعدادهای برتر به جامعه هنری به‌ویژه هنرمندان عرصه تئاتر و تئاتر عروسکی کشور باشد.

این آیین با برنامه‌هایی چون پخش نماهنگ عروسکی سرزمین من، نماهنگ گزارش فرآیند جشنواره،  سخنان دبیرجشنواره، حامد علامتی مدیرعامل کانون و یکی از مسئولان کشور، تقدیر از هنرمندان عادل بزدوده و علیرضا حسین‌پور از پیشکسوتان عرصه عروسکی، اجرای نمایش غزه، پخش نماهنگ معرفی داوران و اهدای جوایز برگزیدگان و جایزه اسیتژ همراه باشد.

بخشی از این آیین ابتدا به پخش نماهنگ دارا و سارا سپس به رونمایی از عروسک‌های نمایشی ساخته شده بر اساس چهره این عروسک‌های ایرانی اختصاص دارد.

از این عروسک‌ها قرار است برای استفاده در تئاتر و نمایش‌های عروسکی استفاده شود تا شخصیت و داستان‌های این عروسک‌ها بیش از پیش به کودکان ایرانی معرفی شود.

جشنواره هنرهای نمایشی کانون در مهر سال ۱۳۹۵ و در هفدهمین دوره برگزاری‌اش به‌صورت حضوری در ساری استان مازندران برگزار شد، اما بخش کشوری و حضوری آن که قرار بود در فروردین سال ۱۳۹۹ در اهواز استان خوزستان برگزار شود به‌دلیل همه‌گیری بیماری کرونا برگزار نشد و برگزارکنندگان، تنها در پایان سال ۱۴۰۰ جایزه‌های برگزیدگان را برای آن‌ها ارسال کردند و اکنون بخش حضوری این رویداد هنری پس از سال‌ها وقفه در کانون پرورش فکری احیاء شده است.

برگزاری آیین پایانی جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان، ۳۰ شهریور در تهران

آیین پایانی جشنواره روز جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۴۶۱
تاریخ: ۱۴۰۳/۶/۲۹     ساعت: ۱۸ : ۴۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس:       زیرسرویس: بسته خبری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور
  • ١٦ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 20 2024