صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
قائم مقام رادیو اقتصاد مطرح کرد:

رادیو اقتصاد؛ صدای پیشرفت علم و فناوری در کشور

دهمین جشنواره «نانو و رسانه»، شبکه رادیویی اقتصاد را بر مبنای عملکرد درخشان در حوزه تولید و پخش برنامه‌هایی با محوریت نانو فناوری به عنوان رسانه برتر رادیویی معرفی کرد.

به گزارش جهانی پرس، مهدی شیار، قائم مقام و مدیر گروه حکمرانی اقتصادی رادیو اقتصاد با اشاره به این‌که این شبکه رادیویی برای دومین بار موفق به کسب عنوان رسانه برتر در جشنواره «نانو و رسانه» شده‌، بیان کرد: شبکه رادیویی اقتصاد باتوجه به ماموریت خود، همواره بازتاب پیشرفت‌های اقتصادی به ویژه توسعه مبتنی بر دستاوردهای علمی و فناورانه را مورد توجه قرار داده است. این رویکرد با هدف امیدافزایی در جامعه، الگوسازی در جهت خودباوری ملی و مطالبه‌گری در راستای رفع موانع زیست بوم تولیدات دانش محور انجام می‌شود‌.
وی با اشاره به این که اقتصاد نانوفناوری درحال حاضر همچنان از بخش‌های رو به گسترش و دارای اولویت ملی در کشور است، اظهار داشت: با توجه به همکاری مستمر رادیو اقتصاد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فناوری نانو، محتواهای تولید شده به لحاظ کمی و کیفی قابل ملاحظه است.
شیار افزود: براساس رویکرد حمایت از تولیدات و اقتصاد دانش‌بنیان و تمرکز بر جهش تولید در کشور، پوشش محتوایی سراسر زنجیره دانش تا صنعت، در برنامه‌های این شبکه پیش‌بینی شده است.
مدیر گروه حکمرانی اقتصادی با تاکید بر بهره بردن از قالب‌های متنوع برنامه‌سازی در حوزه صنعت نانو ادامه داد: تولیدات علمی و فناوری‌های ایجاد‌شده بر مبنای پژوهش‌های بنیادی در صنایع مختلف، بیشتر در مستندهای گزارشی شبکه معرفی می‌شوند. موضوع ورود فناوری‌ها به بازار و تجاری‌سازی ایده‌ها در گفت‌و‌گو با کارآفرینان این حوزه بیشتر در برنامه‌های مستمر شبکه بررسی می‌شود. البته پایش فعالیت‌های صنعت نانو، تبیین مشکلات ناشی از سیاست‌گذاری‌ و تنظیم‌گری و نیز واکاوی موانع تامین مالی در این صنعت، در برنامه‌های گفتگومحور رادیو اقتصاد با رویکرد مطالبه‌گرا پیش‌بینی شده است.
شیار افزود: پوشش نمایشگاه‌های مختلف تخصصی به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و معرفی توانمندی‌های بخش صادرات نیز از ظرفیت‌های رسانه‌ای رادیو اقتصاد است که در راستای تقویت گفتمان توسعه فناوری نانو انجام می‌شود.
وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش بی‌وقفه برنامه‌سازان رادیو اقتصاد گفت:
 رادیو اقتصاد به‌عنوان صدای پیشرفت، همواره در انعکاس دستاوردهای علمی و صنعتی کشور اهتمام داشته است. مستند «ما می‌توانیم»، برنامه تحلیلی «رهیافت»، «پنجره اقتصاد» و مجله‌های رادیویی «گذر بازار» و «روزیِ نو» از جمله برنامه‌هایی هستند که در سال گذشته موضوعات و رویدادهای مرتبط با فناوری‌های نانو و میکرو را  روی موج اف‌ام، ردیف ۹۸ پوشش داده اند.
گفتنی است؛ در جشنواره «نانو و رسانه» سال جاری، رسانه‌های برتر و افراد با عملکرد برتر، براساس عملکرد در فاصله زمانی اول تیر‌ماه سال ۱۴۰۲ تا ۲۰ مرداد‌ماه سال ۱۴۰۳ معرفی و تقدیر شدند.در بخش عملکرد برتر افراد نیز، نرگس‌سادات تقوی از رادیو اقتصاد شایسته تقدیر شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۶۰۳
تاریخ: ۱۴۰۳/۷/۷     ساعت: ۹ : ۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس:       زیرسرویس: بسته خبری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۷ مهر
  • ٢٤ ربيع الاول ١٤٤٦
  • Sep 28 2024