صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تردد موتورسواران تقاطع مولوی و جمهوری را قفل کرد !!!

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: در قرارگاه طرح ۱۰ قرار است بحث کلاه ایمنی را مانند کمربند ایمنی نهادینه کنیم.

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص اجرای طرح 10 در  تهران  توضیح داد . 
سرهنگ موسوی پور گفت : موتورسیکلت یک وسیله ای است که دارای د.وچرخ است و نسبت به یک خودروی سواری بسیار آسیب پذیرتر است . حال راکب با این موتورسیکلت یک کودک 4-5 ساله را هم در ترک خود سوار می کند که او اصلا هیچ تعادلی ندارد و کودک حتی نمی تواند پدر خود را با دست بگیرد و خدای نکرده هر لحظه امکان اقتادن این کودک در سطح راه وجود دارد.
وی افزود : حدود 4 میلیون و 300 هزار موتورسیکلت در سطح شهر تهران تردد می کنند و در این سه سال اخیر یعنی از سال 1400 تاکنون تقریبا تعداد موتورسیکلت ها 3 برابر شده است .
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : در سطح شهر تهران تقاطع های زیادی وجود دارد اما مثلا تقاطع مولوی و سه راه جمهوری چند بار توسط موتورسیکلت ها در ایام پایانی سال ، بدلیل حجم ترددهای بالا قفل شده است . 
سرهنگ موسوی پور افزود : 41 درصد از تصادفات فوتی در 5 سال و نیز 61 درصد از تصادفات جرحی نیز در 5 سال مربوط به موتورسواران تهرانی می باشد . همچنین 1/10 درصد از آلودگی شهر تهران نیز مربوط به ترددهای موتورسواران می باشد .
وی افزود : تمام این موارد دست در دست هم داد تا از 18 دی ماه سال گذشته طرح 10 را که همان ساماندهی تردد موتورسواران در شهر تهران بود را اجرا کردیم که این طرح از اول مهر ماه به یک برنامه تبدیل شد و در این طرح همکاران ما در شهرداری هم از چند هفته قبل به این برنامه پیوستند و قرار است با همکاری یکدیگر این برنامه تبدیل به یک قرارگاه ویژه شود که با حضور سردار فرمانده انتظامی تهران بزرگ و شهردار تهران در کلان با همکاری همه ادارات و سازمان ها بحث کلاه ایمنی را مانند کمربند ایمنی نهادینه نماییم .

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۷۹۳
تاریخ: ۱۴۰۳/۷/۱۴     ساعت: ۱۴ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۴ مهر
  • ١ ربيع الثاني ١٤٤٦
  • Oct 05 2024