صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
فرهنگ و هنر
اجتماعی
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
پيوندها
بانک صادرات
هواپيمايي قشم
بيمه پارسيان
ايران خودرو
بانک گردشگري
بانک ملي
کوير موتور
لاماري
کوير موتور

استفاده از دانش بومی در به روز کردن سامانه پدافند موشکی و ضد هوایی

امروز بیش از سی نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ی از دبیر شورای عالی امنیت ملی خواستارتجدید نظر در دکترین هسته ایی جمهوری اسلامی شدند .

به گزارش جهانی پرس، علیرضا خزلی- حدودا بیست روز پیش بنده در یادداشتی از شخصیتهای حقیقی و حقوقی که یادداشت بنده را قابل ترمیم و تکمیل میدانستند خواستم در این زمینه اقدام لازم و کافی را پیگیری کنند. حالا این اقدام حداقلی صورت گرفته و نمایندگان مجلس کار خود را بعنوان وکلای مردم انجام داده اند و انتظار میرود که شواری عالی امنیت ملی پاسخگوی این درخواست باشد ، یا با پیگیری در تغییر دکترین و دستورالعمل  هسته ایی دفاعی و جنگی ایران جان عزیز  که مستلزم تامین امکانات مورد نیاز است ، و یا با بیان دلایل عدم امکان این تغییر که البته بر همگان واضح و مبرهن است که در این تغییر سیاست سلسله مراتب باید رعایت شود.
اما اگر بخواهیم در این مورد نکاتی را از نگاه سطح جامعه از خیلی پیشتر زیر ذره بین قرار دهیم ، به این موارد می‌رسیم که خواهید خواند .
یکی اینکه ما نیز باید در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح، خود را تجهیز کنیم، اگر دشمن دارای سلاح هسته ایی هست و این قابلیت را دارد که از آن استفاده کند پس ما نیز باید از این امکان برخوردار باشیم ، چرا که نه!!
دوم اینکه تغییر این شیوه دفاعی و یا مکانیزم ،  منحصرا نباید تغییر از دفاع به حالت تهاجم باشد ، در همان یادداشت عنوان شد این تغییر رویکرد میتواند تقویت یک ابزار دفاعی و یا یک سلاح تهاجمی موجود باشد با قدرت عمل بالاتر، مثلا در بعد دفاعی سریعا سامانه پدافند موشکی و ضد هوایی خود را با استفاده از دانش بومی! توجه کنید فقط با استفاده از دانش بومی بروز کنیم و از هیچ کشوری حتی کشورهای پیشرفته وبه ظاهر دوست کمک نگیریم ، فراموش نکنیم که این تغییرات باید بعنوان یک راز در سیستم دفاعی کشور تلقی شود . به نظر بنده اینکه ما سیستم دفاعی را از بیرون کشور تهیه کنیم کم نه خیلی زیاد قابل اعتماد نیست. ما باید با استفاده از تجارب دیگران و سوابق قبلی خود ، برای بهینه سازی همین دارایی حال حاضر نیز اقدام کافی را انجام دهیم.
در مورد سوم جای دارد خاطره ایی عنوان کنم ، نزدیک به ۵ سال از جنگ ایران و رژیم بعث عراق می‌گذشت، امام بعد از بیان شروطی ، دستور حمله به شهرهای عراق را صادر کردند البته بجز چهار شهر مذهبی، لازم به ذکر نیست که هیچ کشوری جنگ زده و مورد حمله واقع شده ایی بجز ایران عزیز، قوانین اسلامی و انسانی را در جنگ رعایت نکرده . اما مورد سومی همان بود که در یادداشتی دیگر در مورد انتقام دکتر اسماعیل هنیه مهمان عزیزمان  عنوان شد و آن همان بود که گفتیم ساکنان سرزمین های اشغالی افرادی فریب خورده ایی هستند که با خیالی خام فریفته و فریب خورده اند و باید این سرزمین را ترک کنند و اگر نه باید با آنان به عنوان سربازان نظامی برخورد شود. اتفاقا قبل از این یادداشت به یک نظر سنجی از سطح سرزمینهای اشغالی نگاه میکردم، تعجب آور بود که ساکنان یهودی شهرهای اشغالی هیچ حقی برای مسلمانان و ساکنان اصلی این کشور قائل نیستند و ظاهرا در دستجات محلی و بصورت مسلح به کمک ارتش این رژیم میایند.پس ما با یک رژیم تمام نظامی طرف هستیم یکی از مورد تغییر در دکترین جنگی جبهه مقاومت باید از این پس این باشد ، ایجاد تلفات در کلیه سطوح دشمن . بدون هیچ تعللی.
در پایان امیدوارم این تغییر و یا بهتر بگویم این تقویت بنیه دفاعی تهاجمی کشور سریعتر محقق شود که فردا دیرست. لازم به ذکر است که دشمن از هیچ کوششی فروگذار نیست و از همه راه ها برای صدمه زدن به پیکر مقاومت و ایران عزیز استفاده میکند و باز لازم به یادآوری مجدد نیست که تمام قوانین بین‌المللی را به راحتی زیر پا میگذارد و اباعی هم از این کار ندارد چون هدفی جز نابودی جبهه مقاومت و پیروزی در این نبرد نابرابر ندارد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۶۸۸۴
تاریخ: ۱۴۰۳/۷/۱۹     ساعت: ۱۵ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
  • ١٨ ربيع الثاني ١٤٤٦
  • Oct 22 2024