در مراسم امضای تفاهمنامه میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و رسانه ایرانگرد تأکید شد:
هنر تصویر، تلویزیون و سینما؛ موثرترین ابزار برای معرفی چهره واقعی ایران به دنیا
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و رسانه ایرانگرد در زمینه توسعه گردشگری، فعالیتهای اتومبیلرانی و تولید محتوای تصویری در راستای معرفی جاذبههای ایران، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این تفاهمنامه روز چهارشنبه نهم آبان ۱۴۰۳ در آئینی که با حضور جمعی از مدیران طرفین در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد، از سوی محمدحسین صوفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و امیررضا هادی مدیر مسئول رسانه ایرانگرد، به امضا رسید.
محمدحسین صوفی در این مراسم با اشاره به ترویج نگاه توأم با خوف و ترس علیه ایران از سوی رسانههای غربی در میان ملتهای جهان، اظهار داشت: در این شرایط، همگان وظیفه و تکلیف دارند در جهت زدودن این تفکر غلط از اذهان عمومی تلاش و ایران دوستی را جایگزین ایران هراسی کنند.
او افزود: هر فرد با هر امکانی که در اختیار دارد باید در راستای معرفی توانمندیها، ظرفیتها و امکانات گردشگری، سابقه تاریخی و تمدنی و همچنین شناساندن آثار فرهنگی، تاریخی و باستانی کشورمان اقدام کند، تا جایگاه واقعی ایران در دنیا مشخص شود.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با بیان اینکه بسیاری از ایرانیان نیز هنوز با برخی جاذبهها، مناطق و اقوام داخل کشور آشنایی کافی را ندارند، تأکید کرد: برای معرفی جاذبهها و قابلیتهای مختلف کشورمان به ابزارهایی نیاز داریم و در این زمینه چه ابزاری میتواند از هنر آنهم هنر تصویر، تلویزیون و سینما موثرتر و کاملتر باشد؟.
او در پایان، اظهار امیدواری کرد که با امضای تفاهمنامه میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و رسانه ایرانگرد بتوان ایران را به ایرانیان و جهانیان بهتر و بیشتر معرفی کرد و این همکاری آغازی بر تعامل و همکاریهای مشترک آینده باشد.
موضوع اصلی این تفاهمنامه مطالعه، طراحی، برنامهریزی و اجرای رالی و چالش خودرویی ویژه کمپر و کاروانها، خودروهای دودیفرانسیل و موتورسیکلتها در سطح کشور با محوریت مسیرهای گردشگری و جاذبههای تاریخی ایران بر اساس منطقهبندی سازمان جهانی گردشگری، تهیه و تولید مستند رویداد محور و برنامههای تصویر و رسانهای با عنوان "ایرانگرد"، است.
توسعه گردشگری و فعالیتهای اتومبیلرانی در مناطق مختلف ایران، معرفی ظرفیتهای اقامتی و بومگردی، معرفی جادهها و مسیرهای منحصر به فرد کشور، معرفی بازارهای محلی و صنایع دستی هر منطقه، توسعه کسب و کارهای محلی، نمایش شایسته گردشگری و جاذبههای ایرن، فرهنگ سازی در حوزه آداب صحیح گردشگری و ترویج فرهنگ رانندگی ایمندر سفر و جاده از مهمترین اهداف امضای تفاهم نامه فوق است که دو طرف برای دستیابی به آن تلاش خواهند کرد.