صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کمیته امداد صرفا خیریه نیست

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد صرفا خیریه نیست از کمک این مرکز به نیازمندان در سال گذشته با سه روش حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش جهانی پرس- حبیب الله آسوده در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حضور و مشارکت مردم در بحث های تولید و گردش انفاق که وظیفه ما را در کمیته امداد سنگین می کند که همگرایی در نظام و مردم گشل می کند و ما هم می توانیم این شعار امسال را در حد تکلیف انسجام ملی و اجتماعی انجام دهیم.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: کمیته امداد صرفا خیریه نیست بلکه در کنار کار خیر کار ترویجی هم انجام می دهد .
 وی ادامه داد: سال گذشته هموطنان در بخش اول یعنی پرداخت مستقیم نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد برای کمک به نیازمندان ۷ هزار میلیارد تومان اهدا کردند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.
آسوده با اعلام اینکه از این میزان ۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان بابت کمک به ایتام و هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان کمک‌های کالایی مناسبت‌های مختلف بوده است، گفت: نیکوکاران ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه و ۵۳۰ میلیارد تومان هم پرداخت زکات بوده است که درمقایسه با سال قبل ۲۸ درصد رشد را نشان میدهد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد به روش دوم کمک ها هم اشاره کرد و افزود: هموطنان جدا از کمیته امداد۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم به همکاری ۸ هزار مرکز نیکوکاری فعال در کشور به نیازمندان کمک کردند که این روش نیز ۲۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در روش سوم یعنی کمک مستقیم هموطنان نیکوکار به خانواده‌های نیازمندی که خودشان آنها را شناسایی کرده اند، نیز بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اهدا شده است که بازهم رشدی بیش از ۲۰ درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ داشته است.
آسوده افزود: ماه رمضان امسال در بخش اطعام مهدوی و افطاری ساده بیش از ۴۷ میلیون اطعام توزیع شد که ۹ درصد رشد داشته است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۹۷۶۷
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۲۴     ساعت: ۲۰ : ۴۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
  • ٢٠ محرم ١٤٤٦
  • Jul 27 2024