صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تمرکز ویژه بر «گلستان‌خوانی»کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

نشست رسانه ای «تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان ۱۴۰۳» با حضور حامد علامتی مدیرعامل و معاونان تولید و فرهنگی کانون صبح امروز در سالن کنفرانس این مرکز برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، حامد علامتی ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در این نشست اظهار کرد: در سفرهای مختلفی با رئیس جهور شهید چه سفر داخلی و چه سفرهای خارجی توفقیق داشتم که همراه ایشان باشم ایشان به شدت پیگیر حوزه کودک و نوجوان بودند به طوری که در دو توصیه ای که داشتند آن را عملیاتی کردیم.
وی افزود: توصیه ایشان این بود که حتما باید از همه ناشران حمایت کنیم البته بیش از این 52 ناشر را حمایت مالی کردیم و توصیه دیگر ایشان توجه به حوزه علوم اسلامی و انسانی بود که گفت وارد آن شوید.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: از همین امروز برنامه های استانی بخصوص استانهای گرمسیری که امتحانات آن تا 20 خرداد ماه به تدریج به اتمام می رسد برنامه های اوقات فراغت را شروع خواهند کرد.
علامتی ادامه داد: البته برنامه های اوقات فراغت فقط برای تابستان و یا فقط برای کودکان و نوجوانان نیست در حقیقت موضوعی به نام اوقات فراغت داریم که بایستی در سبدهای فرهنگی خانواده ها قرار بگیرد.

وی گفت: امسال ۱۰۰۰ کتاب را در نمایشگاه کتاب به نمایش گذاشتیم، چاپ ۳ میلیون کتاب کودک و نوجوان در سال قبل داشتیم. در عین حال ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی هنری وابسته به کانون داریم اما این تعداد باید افزایش یابد. تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر در روستاها و نقاط دور حرکت کرد تا کودکان در دورافتاده‌ترین نقاط برنامه فرهنگی داشته باشند.
علامتی افزود: امسال ۳ سیاست برای خود تعیین‌ کردیم؛ سیاست اول مخاطب‌محوری است. باید همزمان برای کودک سمپادی، کودک کار، کودکان ساکن در کانون اصلاح و تربیت و... هم برنامه داشته باشیم که البته الان هم بر قرار است و کارشناسان ما با آنها در ارتباط هستند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: سیاست دوم، نوجوان محوری است تا تاکیدمان در این بخش بیشتر شود. تولید رمان نوجوان و نقش دادن به نوجوانان در کارهای فرهنگی بسیار اهمیت دارد. سیاست سوم هم مرکز محوری است تا اقدامات تمام مراکز ما تقویت شود. امسال تمرکز ویژه بر «گلستان‌خوانی» خواهیم داشت تا به ادبیات کهن پرداخته شود. در عین حال امسال می‌خواهیم ظرفیت‌های مردمی هم به فعالیت‌های کانون اضافه شود.

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۱۰۲۱
تاریخ: ۱۴۰۳/۳/۷     ساعت: ۱۳ : ۴۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
  • ٢٠ محرم ١٤٤٦
  • Jul 27 2024