صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در نشست خبری عوامل برنامه جریان عنوان شد؛

جریان قدرت تاثیرگذاری در انتخابات را دارد

نشست خبری عوامل برنامه جریان با حضور مصطفی مژدهی فر تهیه کننده ، محسن فراهانی مدیر گروه، شهریار زرشناس کارشناس ،حمید رضا غفاری کارشناس و علیرضا زادبر در سالن جلسات روابط عمومی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، سارا صادقی-محسن فراهانی  مدیر گروه برنامه جریان درباره این برنامه توضیح داد : در شبکه ها  نیاز است  که به مسائل روز وایران جهان پرداخته شود، در دوره جدید تلاش شد با نگاه رسانه ای به مسائل روز وریشه های فکری و فرهنگی پرداخته شود، از آن زمان که جریان تولید شد  ما درگیر مسائل و درگیری هایی در کشور بودیم پس لازم شد برنامه جریان بیاید، گاهی انتقادات همراه با پیشنهادهایی هم داشتیم  که نشان می دهد که مخاطبان اهل تحلیل هستند، حوزه کارشناسی واهل فکر برای ورود به چنین برنامه هایی شاید نیاز نباشد؛ اما در بعضی مواقع برنامه هایی چون  وعده صادق و  اتفاق پرواز اردیبهشت را داشتیم که نشان داد برنامه موثری بوده است از لحاظ مشارکت در انتخابات هم ارزیابی مثبتی داشتیم.

شهریار زرشناس به عنوان کارشناش برنامه از تجربه ای که در جریان بدست آورده است  گفت :
از زمانی که وارد برنامه جریان شدم در مواجه روزانه مردم   آدم هایی را میدیدم که از طریق جریان با من آشنا شده بودند تعجب کردم با وجود اینکه شروع برنامه بحث ایران و  لیبرال بود پس فهمیدم برنامه توانسته در بین مردم جا باز کند. مخاطبان ما نقد هم می کردند این موضوع برای من جالب بود چون برنامه دیده شده است؛ ما در آستانه انتخابات هستیم فکر می کنم طیف مخاطبان ما دغدغه سیاسی دارند از این طریق احساس می کنم این برنامه می تواند تاثیر گذار باشد.


وی افزود : طیف مخاطبان ما دو دسته هستند که در انتخابات شرکت خواهند کرد و از جریان خط می گیرند و از آن ارتباط می گیرند. گمان می کنم  تا کنون  در تلویزیون برنامه جدی تحلیلی نداشتیم ولی  جریان  توانست این خلع را پر کند  و زمان پخشش باعث دیده شدن آن شد.

در ادامه علیرضا زادبر مجری برنامه برنامه جریان گفت:  ما در این 109 قسمتی که داشتیم از مردم پیام داشتیم که این موضوع  یکی از نکات گستره ماجرا بود، انتقادهایی هم داشتیم که باید روی آن فکر کرد من مجری صدا وسیما نیستم ولی تشکر میکنم که چنین برنامه ای برقرار شد. در این لایه تا حدودی جریان موفق بوده است ما گرفتار حجم زیادی اطلاعات هستیم قرار بود این برنامه را گفتمانی کنیم، از روز اول نگران بودم که آیا این برنامه می تواند مخاطب جذب کند اما خوشبختانه این اتفاق افتاد.


مصطفی مژدهی فر تهیه کننده برنامه درباره ساختار وفضای برنامه گفت: این برنامه از شهریور ماه شروع شد، اجرای آقای زادبر متفاوت بود، نوع تغییر دیگر ما انتخاب سوالات و مهمانان بود؛ کوچکترین اتفاق را در فضای مجازی به مخاطب می گفتیم، حتی دانشجویان فایل صوتی برنامه را از ما می خواستند.


حمید رضا غفاری کارشناس برنامه درباره این برنامه که چقدر می تواند به جریان گفت وگو کمک کند توضیح داد : بخش اعظم رقابتی جریان نسبت به سایر برنامه ها به جهت مباحثی که مطرح می شود عطشی به وجود می آورد که جریان توانسته بخشی از آن را بر طرف کند، اما تجربه ای که در 162 داشتم حاکی از این است که تصور می‌کردم افراد فرهیخته مخاطبین ما باشند اما ما مخاطب پیک موتوری و  خانم بازنشسته هم داشتیم. جریان خلع ها را  برای طیف وسیع مردم برطرف کرد.


سید فرید موسوی نویسنده برنامه گفت : طبعا چنین برنامه ای نیاز به اتفاق فکر قوی دارد که بتواند از کارشناسان مهم دعوت و به موضوعات مهم بپردازد نویسنده در این برنامه ها بیشتر تنظیم گری حتوی است تا مخاطب برداشت خود را داشته باشد.


وی خاطر نشان کرد : من هیچ وقت نگفتم جریان همه را به انتخابات دعوت کرده است از نظر گفتار مردم بدنه اصلی انتخابات هستند سال 76 و 78 آمار انتخابات بالا بود از روی ارزیابی عرض کردم 25 درصد پایه اصلی انتخابات  هستند  که مخاطب جریان هستند، پس تاثیر آن را در جامعه می بینم. اینها کسانی هستند که برنامه ای مثل جریان قدرت تاثیرگذاری بر روی آنها را دارد.

این نویسنده یاد آور شد : جریان قرار نبود مناظره محور باشد می خواست  مخاطبین را تحلیل فکری کندهمانطور که می بینید توانست  در فضای جامعه ایران تاثیر گذار باشد؛ تحلیل می کنم این برنامه بر  50 درصد انتخابات تاثیر می گذارد .

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۱۰۵۰
تاریخ: ۱۴۰۳/۳/۸     ساعت: ۱۵ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
  • ٢٠ محرم ١٤٤٦
  • Jul 27 2024