صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کمبود ۲ هزار مسجد در تهران

نشست خبری با موضوع درباره افتتاح طرح قهرمان شهر۳، آغاز برنامه های تابستانه طرح شهید آرمان و تشریح برنامه های شهرداری در سالگرد ارتحال امام با حضور آقای اجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران، آقای شیرنژاد رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران و مصطفی زیبایی نژاد معاون فرهنگی و دبیر برگزاری مراسم های شهرداری تهران در ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، مصطفی زیبایی نژاد گفت: ۶ کمیته خدمات شهری، حمل و نقل، پشتیبانی، آی تی، فنی عمرانی، فرهنگی اجتماعی برای مراسم سالگرد ارتحال امام در نظر گرفته شده است.
مدیرکل فرهنگی شهرداری افزود: تا امروز ۹۰ درصد اقدامات صورت گرفته است، مثلاً پارکینگ‌های مورد نیاز برای زائران پیش بینی شده، مسأله پاکسازی معابر و مدیریت پسماند، آمادگی بهشت زهرا و … در نظر گرفته شده است.
دبیر ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در شهرداری تهران بیان داشت: اکران‌های شهری صورت گرفته و فضاسازی اطراف حرم در حال انجام است. همچنین مباحث ترافیکی با همکاری پلیس راهور در حال انجام است و زیر ساخت‌های مختلف حمل و نقلی هم پیش بینی شده است.
وی بیان داشت: امام مبنای روز قدس بوده لذا شعار امام قدس برای حمایت از فلسطین صورت گرفته پویش «هستیم بر آن عهد که بستیم هنوز» و «امام وعده‌های صادق» توسط شهرداری پایتخت اکران شده است.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران بیان داشت: در این پویش فرهنگی که به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) در خصوص صفاتی همچون استقلال، امنیت، جهاد، ایثار، شهادت، معنویت، مقاومت، عقلانیت، خدمت و آرمان مقدس اشاره شده است، پیمان و عهد با امام خمینی (ره) را در میان مسؤولان خلل ناپذیر توصیف کرده است.
وی بیان داشت: ۵ پردیس فرهنگی در محوطه حرم امام و منطقه یک و ۲۰ در نظر گرفته شده است و نشست‌های تبیین هم برگزار می‌شود و یک اقدام ویژه هم در ضلع شرقی بین متروحرم امام و در شماره ۳ پردیس امام قدس را در نظر گرفته‌ایم. همچنین کتاب چندرسانه‌ای سلام روح الله امسال رونمایی می‌شود.
زیبایی نژاد گفت: همچنین به زودی پروژه‌های بزرگ محرم شهر و اربعین را خواهیم داشت
وی افزود: ما در معاونت خدمات شهری از آماده سازی پارکینگ‌ها، خدمات شهری، سدمعبر و بحث های خودروهای برقی که در اختیار بهشت زهرا است. اغلب فعالیت‌ها در بهشت زهرا انجام می شود همه مجموعه فعالیت‌ها به صورت ویژه است ستاد زحمت ویژه ای را بر عهده دارد سازمان زیباسازی هم ورکشاپ آماده کرده اکرانها هم شروع شده است.
کمیته های دیگر فنی عمرانی کارهای زیر ساختی را آماده کردند برای میزبانی از زائران کار مبنایی انجام شد بحث های ترافیکی با همراهی پلیس راهبر انجام می شود موضوع حمل ونقل مترو که برای مراسم حرم  به صورت رایگان خدمات می دهد.
دبیر برگزاری مراسم های شهرداری تهران بیان کرد: دیگر کمیته ها حوزه فرهنگی اجتماعی است امسال رویکردمان موضوع امام قدس است با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در باره  امام خمینی که خود بنیان گذار قدس بودند  لذا بر این اساس مت 5 پردیس در حرم مطهر امام بر پا کردیم در منطقه 20 با توجه به اینکه زائرین از شهرستان ها حضور دارند آنجا هم پردیسی بر پا است همچنین  در پارکینگ شمالی و غربی  هم هست. نمایشگاه عکس، ویژه برنامه برای کودکان، موضوعات مختلف، اتاق مادر کودک، غرفه نمایشگاه اقوام و برپایی نماز جماعت نشست‌ها را داریم یک اقدام ویژه داریم در ضلع شرقی مابین مترو حرم و درب شماره سه محوطه ای را طراحی کردیم آنجا ویژه برنامه موضوع رفح  که یکی از موضوعات مهم وجنایت رژیم صهیونیستی است را داریم همچنین  استیج تلویزیونی هم بر پا است.
وی گفت: اولین کتاب سلام روح الله برای کودکان تولید برای زائرین حرم امام که بین آنها توضیع می شود کتاب امام خمینی، فلسطین از دیدگاه امام خمینی و وصیتنامه او هم چاپ شده است. در سرای محلات، سازمانها، شرکت‌ها و مساجد برنامه های مختلف برای مراسم امام خمینی داریم. ما در تابستان ویژه برنامه ای را برای نوجوانان داریم ما در پارک‌ها، بوستان ها برنامه های فرهنگی و هنری داریم. دو پروژه محرم شهر 2 و اربعین  داریم.
شیری نژاد گفت: مجموعه قرار گاه تعلیم تربیت با هماهنگی شهرداری شکل گرفت. حوزه های علمی خواهران وبرادران وکلیه سازمان ها در آن  نقش دارند. طبق برآوردها نشان می دهد حدود 2000 هزار  مسجد در  تهران کم داریم این شورا این کار را انجام می دهد. به جای اینکه به مسائل در هنگام بروز آسیب‌ها بپردازیم می خواهیم از آن  جلوگیری کنیم. انشالله یک تیر به ظرفیت 500 مسجد و 600 مدرسه خواهیم رساندو مقدمات پرنشاط ترین تابستان ها را با مشارکت اداره کل آموزش وپرورش داشته باشیم.
حسین اوجاقی گفت: پیست هوشمند در تهران طی سال جاری احداث خواهد شد و مسابقه بزرگ دو میدانی نیز برای مردم پایتخت احتمالاً از مسیر انقلاب تا آزادی در ۲۷ مهرماه برگزار می‌شود و نمایشگاه ورزش شهروندی در هفته تربیت بدنی در بوستان گفتگو خواهیم داشت.
رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران افزود: همچنین امسال ایجاد مسیر پیاده روی هوشمند را داریم و راه‌اندازی ۵ مرکز سنجش و استعدادیابی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: همچنین مسابقه پارا قهرمان شهر، ویژه معلولان و جانبازان را خواهیم داشت و ۴ مجموعه اختصاصی بدین منظور در ۴ منطقه ۱۰،۱۹،۸ و ۱۵ تجهیز خواهد شد.
وی درباره «قهرمان شهر» تصریح کرد: نزدیک یک میلیون نفر در ده رشته ورزشی آقایان و بانوان ثبت نام داشتیم، ما سعی کردیم مراکز را در ۲۲ منطقه به صد‌ها مرکز سوق دهیم از این رو مساجد آرمانی هم ثبت نام و هم اجرا را برعهده خواهند داشت.
به گفته اجاقی، مساجد آرمان مدرسه پسرانه و دخترانه و بوستان‌ها را راهبری می‌کند، از این رو اوایل تیر افتتاحیه خواهیم داشت، آن‌چه مردم در شهر نیاز دارند نشاط اجتماعی است، از این رو با توجه به فرصت مغتنم استعداد یابی نوجوانان مسجد می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ جشنواره بازی‌های دیجیتال را به مناسبت دهه ولایت خواهیم داشت، جشنواره تفریحی ورزشی تابستانه از دیگر برنامه‌هایی است تا اردوگاه‌های ورزش تابستان را فراهم کنیم، مسابقات فوتسال جام رسانه از دیگر برنامه‌ها است، که از یکم تا هفدهم مرداد ماه خواهیم داشت.
حجت الاسلام شیرنژاد گفت: ۲ هزار مسجد با توجه به جمعیت تهران کمبود است و این تعداد مسجد کنونی پاسخگوی توسعه شهری و نیاز مؤمنین نیست و شورای توسعه مساجد با همکاری خیرین سالانه جهت ساخت و نوسازی ۱۰۰ مسجد اقدام می‌کند.
 رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران افزود: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در ساماندهی مجوز‌های مساجد، تعمیر و تجهیز مساجد به دبیری شهردار فعالیت می‌کند.
وی افزود: حدود ۲۰۱۸ مسجد در تهران داریم که ۲ هزار مسجد با توجه به جمعیت تهران کمبود است و این تعداد مسجد کنونی پاسخگوی توسعه شهری و نیاز مؤمنین نیست و شورای توسعه مساجد با همکاری خیرین سالانه جهت ساخت و نوسازی ۱۰۰ مسجد اقدام می‌کند.
رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران افزود: قرارگاه تعلیم و تربیت به نام آرمان علی وردی برای بخش نرم افزاری مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران راه‌اندازی شده است.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۱۱۰۴
تاریخ: ۱۴۰۳/۳/۱۲     ساعت: ۲۱ : ۲۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
  • ٢٠ محرم ١٤٤٦
  • Jul 27 2024