صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ایجاد بانک اطلاعاتی از هنرمندان حوزه‌های مختلف در محور مقاومت

نشست خبری رویداد «وعده صادق» با حضور سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، ابوالفضل همراه به عنوان دبیر رویداد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نادری، معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نادری، معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد در این نشست اظهار کرد: ما در مقطع خاصی از تاریخ برای جبهه حق و باطل هستیم، آنقدر سرعت حوادث بالاست که رسانه‌ها و اندیشمندان هم از تحلیل وقایع جا می‌مانند. در یک سال اخیر اتفاقات خاصی در غرب آسیا اتفاق افتاد. اگر بخواهیم برشی بزنیم، این اتفاقات از «طوفان‌الاقصی» آغاز شد و تا ضربه‌ کاری و حمله موشکی به رژیم صهیونیستی جعلی ادامه داشت.

وی افزود: رژیم‌صهیونیستی تاکنون هر جنایتی که می‌توانسته مرتکب شده است و به اندازه جنگ جهانی دوم بمب بر سر مردم بی گناه غزه ریخته است. آنها هیچ خط قرمزی برایشان وجود ندارد. همین روز گذشته برای آزادی چهار اسیر، بیش از ۶۰۰ نفر را زخمی و مجروح کردند؛ با این وجود هنوز نتوانسته‌اند تصویری درست از پیروزی را برای خودشان در جهان عرضه کنند. دانشجویان و اساتید در کشورهای اروپا و آمریکا با مردم غزه همسو شده‌اند و از آن‌ها دفاع می‌کنند. امروز معادلات تغییر کرده است و  اکثر دنیا فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

نادری یادآور شد: جمهوری اسلامی طبق فرمان رهبر به صهیونیست‌ها سیلی محکمی زد و این اتفاق با یک تنبیه ایران و عملیات وعده صادق شروع شد و در آن چند ساعت همه رسانه‌های دنیا اخبار حمله ایران را مخابره می‌کردند و اسرائیل کامل در لاک دفاعی قرار گرفته بود. چنین حجم عملیات پهبادی را کسی در دنیا اینطور مشاهده نکرده بود.

نادری توضیح داد: ما در رویداد هنری وعده صادق دنبال این هستیم که با بکارگیری ظرفیت‌های مردمی و دعوت از هنرمندان با روایتی هنری در هر عرصه زوایای این کار بزرگ را اشکار و در معرض افکار عمومی قرار دهیم امروز یک اعلام رسمی برای شروع کار است.

در ادامه ابوالفضل همراه با بیان اینکه افتخار می‌کنم که ایرانی هستم و در مملکتی زندگی می‌کنم که شهدای زیادی را تقدیم آب و خاک کرده است با اعلام عناوین بخش‌های مختلف این رویداد هنری اظهار کرد: این رویداد رقابتی خواهد بود و مربوط به عملیات وعده صادق است. بخش‌های این رویداد همچون (ادبیات: شعر، داستان کوتاه و دلنوشته به دبیری نغمه مستشار نظامی)، (پویانمایی: انمیشین و موشن گرافیک)، (هنر‌های تصویری: کلیپ، نماهنگ، مستند و فیلم کوتاه به دبیری علی شجاعی)، (هنر‌های تجسمی: پوستر، اینفوگرافیک و کاریکاتور به دبیری مهدی متولیان)، (سرود، موسیقی، موزیک ویدئو)، (پادکست) و (استندآپ) تدارک دیده شده است. مشاور رویداد مجید شاه حسینی و عبدالحسین قدیریان دبیر علمی هستند.

دبیر این رویداد با اشاره به مشارکت اهالی هنر از سراسر کشور افزود: یکی دیگر از اهداف ما ایجاد بانک اطلاعاتی از هنرمندان حوزه‌های مختلف در محور مقاومت است. سعی داریم از شبکه گسترده هنرمندان در مراکزی مثل ستاد عالی کانون‌های مساجد استفاده کنیم تا این موضوع ملی در سراسر کشور جاری شود.

همراه در ادامه بیان کرد: از فردا جمع آوری آثار را تا سی تیر ماه از طریق سایت و پلتفرم‌های فضای مجازی خواهیم داشت و در نهایت تلاش داریم با حضور هنرمندان جشنواره‌ای درخور داشته باشیم و داوری را شهریور و سپس اختتامیه را در پاییز خواهیم داشت.

لشگری هم گفت: این جلسه برای حماسه سازی نسل جوان ما تشکیل شده و نمی‌شود از سردارانی، چون شهید طهرانی مقدم یاد نکنیم. هنرمندان حتما پای این مسیر ما هستند و ما باور داریم این کار برکتی برای هنرمندان و مملکت ما است.
در پایان از پوستر این رویداد رونمایی شد.

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۳۱۸۷
تاریخ: ۱۴۰۳/۳/۲۰     ساعت: ۱۵ : ۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
  • ٢٠ محرم ١٤٤٦
  • Jul 27 2024