صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

برگزاری هشتمین جشنواره ایران من با موضوع «خانواده ایرانی »

نشست خبری هشتمین دوره از جشنواره ایران من با حضور محمد فروغی دبیر اجرایی، افشین بختیاری، مسعود افشانی، سعید فداییان و داریوش محمدخانی از اعضای شورای سیاست گذاری و مجتبی خوشدلیان مشاور هوش مصنوعی این جشنواره عصر امروز در نورنگار برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس، مسعود افشانی یکی از اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره عکس ایران من اظهار کرد:موضوع اصلی جشنواره سال جاری خانواده ایرانی به عنوان اساسی‌ترین بنیاد جامعه است. خانواده ایرانی تغییرات زیاد و چالش‌هایی را پشت سر گذاشته است که دستمایه خوبی برای عکاسان ایجاد کرده است. ما چشم‌اندازهای سنتی، مدرن و اختلاف نسل‌ها را می‌بینیم که می‌تواند آن را وقایع‌نگاری در نظر گرفت. این یک نوع رویکرد جامعه شناسنامه به خانواده ایرانی به عنوان اساسی‌ترین رکن جامعه است.
وی افزود: هشتمین جشنواره عکس ایران من به موضوع «خانواده ایرانی» اختصاص یافته است که جایزه نفر اول این جشنواره ۴۰ میلیون تومان، نفر دوم ۳۰ میلیون تومان و نفر سوم ۲۰ میلیون تومان خواهد بود. سه جایزه ۱۵ میلیون تومانی نیز برای برگزیدگان بخش جنبی این جشنواره در نظر گرفته شده است. 
عضو شورای سیاست گذاری جشنواره عکس ایران من با بیان اینکه مجید ناگهی، مهدی وثوق‌نیا و عاطفه حقیقی هیئت داوران این جشنواره را تشکیل داده‌اند، اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال آثار هفتم مهرماه و داوری آثار تا مهرماه ۱۴۰۳ انجام خواهند شد.
وی با بیان اینکه امسال تصمیم داریم که عکاسان را وارد چالش استفاده از هوش مصنوعی کنیم، عنوان کرد: امروزه به دلیل اینکه دنیا در حوزه تصویرسازی از هوش مصنوعی استفاده کرده است، این جشنواره هم این چالش را حول خانواده ایرانی با ابزار هوش مصنوعی به تصویر خواهند کشید.

 محمد فروغی دبیر جشنواره هم در این نشست عنوان کرد:نورنگار که حدود ۲۰ سال از فعالیتش می‌گذرد امیدواریم بتوانیم مانند نورنگار زنده باشیم تا از بخش اقتصادی کسب درآمد کنیم و در بخش فرهنگی هزینه کنیم. بهترین شرایطی که از دیدگاه ما ماندگار می‌شد برگزاری همین جشنواره است. موضوع جشنواره را با اعضای سیاست گذاری مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه معتقدیم خانواده به سمت غرب و جدایی از کانون اصلی خود می‌رود ادامه داد: سعی کردیم با عکس و به وسیله عکاسی تاثیری در خانواده ایجاد کنیم که امیدواریم اصحاب رسانه به ما کمک کنند. از عکاسان حرفه‌ای تا آماتور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.


 داریوش محمدخانی هم در این نشست گفت: عکاسی رنگی که آمد گفتند سیاه و سفید را می‌گذاریم کنار در صورتی که کنار گذاشته نشد. صحبت ما این است که لطفا صورت مسئله را هیچ گاه پاک نکنید. همواره برای صورت مسئله‌ها می‌توان راهکاری ارایه کرد. زمانی که صحبت از ورود هوش مصنوعی بسیاری نسبت به آن گارد گرفتند و از آن ترسیدند؛ در صورتی که رویکردها از تغییر می‌کند و چیزی از بین نمی‌رود. هیچ چیز از بین نمی‌رود و صرفا از صورتی به صورت دیگر تبدیل می‌شود. باید از هوش مصنوعی استفاده کنیم و برای آن بستر فرهنگی ایجاد کنیم. 

وی افزود: جهانیان باید بدانند که ما چگونه زندگی می‌کنیم. ما بنا را بر این گذاشتیم که ایران را باشکوه نشان دهیم. اگر تکنولوژی جدید آمده است باید آن را استفاده کنیم؛ باید از آن استفاده کنیم و در کنارش برای ان بستر فرهنگی بسازیم.

خوشدلیان مشاور هوش مصنوعی این جشنواره نیز بیان کرد: بنده نصف کارهای روزمره خود را با هوش مصنوعی انجام می دهم. به اندازه ای که حالا برای شما شوخی است که قبلا طول سفر سه ماهه بود و حالا به یک روز رسیده است، حالا هم همینقدر شوخی است که یکسری کار ها را انجام می دهیم و از هوش مصنوعی استفاده نمیکنیم. 

سعید فداییان هم گفت: همواره ما عکاسان می گفتیم که هزینه هایمان زیاد است و برای برگزاری این جشنواره گفتم که اگر می خواهیم کاری کنیم بهتر است که جوایزی را اختصاص دهیم که افراد شرکت کننده دلگرمی کوچکی داشته باشند. تلاش ما بر این بوده است که جوایز گوشه ای از هزینه های عکاسان را پوشش دهد. من اگر در قسمت شورای سیاست گذاری نشستم سعی کردم از سمت عکاسان نگاه کنم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۶۳۲۱۷
تاریخ: ۱۴۰۳/۳/۲۱     ساعت: ۱۹ : ۱۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
  • ٢٠ محرم ١٤٤٦
  • Jul 27 2024