صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

پیام رئیس کمیته امداد به مناسبت فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی

رئیس کمیته امداد در پیامی ضمن گرامیداشت روز «ارتباطات و روابط عمومی» بر نقش روابط عمومی‌ها در تقویت گفتمان اصیل‌ انقلاب تاکید کرد.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، متن پیام سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی به شرح زیر است:

یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ. وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ

ای پیامبر! آنچه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای(آیه ۶۷ سوره مائده)

بر دوش هر انسانی در این جهان هستی، رسالتی است. رسالت پیامبر ابلاغ دین و تکمیل آن از طریق تثبیت امامت و وظیفه ما حفظ و پاسداشت ارزش‌های الهی، دنباله‌روی از دین خداوند و همانگونه که از این آیه شریفه برداشت می‌شود، تبلیغ و ترویج آن آموزه‌ها و مفاهیم دینی است.

اگرچه پیچیدگی‌های دنیای امروز با توسعه فناوری، اشکال جدید ارتباطات را بسیار متفاوت از آنچه تاکنون دیده و تجربه شده، مقابل چشمان ما قرار داده است، معتقدیم هدف غایی و نهایی تمام این جنب و جوش‌ها و جوش و خروش‌ها جز کمک به پیاده‌سازی اراده الهی و بسترسازی برای ظهور مولایمان حضرت ولیعصر(عج) نیست و هر حرکتی بدون داشتن چنین چشم‌اندازی،  انحراف از مسیر بوده و باطل به شمار می‌رود.

ما در زمانه‌ای زیست می‌کنیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب: «سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعال‌ترین برنامه‌های آن، مایوس‌سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ، برنامه‌‌ همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است.»

در چنین شرایطی میدان نبرد نه در زمین و آسمان که خاکریز واقعی در ذهن و فکر مردمان و جوانان، جریان‌های رسانه‌های قدرتمند و شبکه‌های به هم پیوسته مبتنی بر فضای مجازی نهفته است. رسانه‌هایی که باطل را جای حقیقت جا می‌زنند و با سفیدنمایی جنایات، برای اربابان خود خوش‌خدمتی پیشه می‌کنند.

بی‌شک در فضای پر ابهام کنونی، اقناع افکار عمومی از طریق عمل به جهاد تبیین برآمده از اندیشه‌های ناب اسلامی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) لازم و ضروری و از هر واجبی واجب‌تر می‌نماید. تسلط بر سلاح رسانه با اتکا به آخرین فناوری‌های سخت‌افزاری روز و تقویت قدرت نرم‌افزاری از طریق ارتقای علم و دانش، کلید موفقیت در این جنگ رسانه‌ای است.

نقش روابط عمومی و ارتباطات در موفقیت و جاری کردن گفتمان‌ انقلاب نقشی اساسی و غیر قابل انکار است که همت والای همه فعالان در این حوزه حساس را می‌طلبد. موکدا عرض می‌شود اهمال‌کاری و احیانا شکست در این عرصه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست زیرا عقب‌نشینی در زمین رسانه و فضای مجازی، شکست در زمین حقیقی را در پی خواهد داشت.

ضمن تبریک فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی به همه فعالان این عرصه خطیر،  توصیه موکد می‌شود با روایتگری توفیقات و خدمات، در ارتقای ضریب نفوذ گفتمان اصیل امامین انقلاب کوشیده و فعالیت‌های ارزشمند دولت خدوم سیزدهم را تبیین و در این مسیر پر پیچ و خم، تمام ابزارهای فناورانه، هنرمندانه و رسانه‌های مجازی را به خدمت در آورند تا شاهد پیشرفت روزافزون نظام مقدس اسلامی در ظل توجهات حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) باشیم انشاالله.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۹۸۲۳
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۲۶     ساعت: ۱۶ : ۴۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
  • ٢٠ محرم ١٤٤٦
  • Jul 27 2024