پایگاه خبری تحلیلی جهانی پرس

کد مطلب: ۳۴۳۱۵۹  |  تاريخ: ۱۴۰۲/۵/۱۵  |  ساعت: ۱۸ : ۳۵


برای نخستین بار در حوزه گردشگری انجام شد:

اجرای مرحله دوم طرح فرصت مطالعاتی گردشگری

رییس گروه مطالعات دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اجرای مرحله دوم طرح فرصت مطالعاتی ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در کشور در بخش گردشگری خبر داد.

به گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، محمد یزدی گفت: بر اساس تفاهم­نامه همکاری مشترک بین معاونت گردشگری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف اولویت قراردادن نیازهای علمی و پژوهشی و ارائه راه­‌حل­‌های علمی برای رفع چالش­‌ها و موانع پیش­روی توسعه گردشگری و به منظور استفاده از ظرفیت علمی اعضای هیات علمی دانشگاه‌­ها و موسسات پژوهشی کشور، اجرای طرح فرصت مطالعاتی از سوی معاونت گردشگری برای دومین سال متوالی مورد پیگیری قرار گرفت.
او خاطر نشان کرد: بر اساس طرح مذکور، اساتید با موافقت دانشگاه می­‌توانند بین 3 ماه تا یکسال به معاونت گردشگری در ستاد و استان­‌ها مامور شده و در جهت کمک و بهبود کیفی و عملیاتی طرح­‌های گردشگری همکاری کنند. در همین راستا، سال گذشته، انجام مطالعه 4 طرح تبیین الگوی مشارکت جامعه محلی در راستای توسعه پایدار گردشگری، بررسی چالش­‌ها و نحوه ایجاد نظام برنامه‌­ریزی و سازمان مدیریت مقصد گردشگری (DMO)، تدوین استراتژی بازاریابی گردشگری جمهوری اسلامی ایران و استخراج شاخص‌های رقابت‌پذیری و تعیین موقعیت و توان رقابتی گردشگری با همکاری دانشگاه­‌ها و نهادهای علمی کشور در حال انجام است که در بهمن­ ماه سال جاری خاتمه خواهد یافت.
یزدی گفت: به منظور اجرای مرحله دوم طرح یاد شده، فراخوان محورهای پژوهشی معاونت گردشگری با همکاری دفتر مطالعات، آموزش و برنامه­‌ریزی گردشگری در سامانه ساجد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی http://sajed.msrt.it بخش مربوط به لیست نیازهای فرصت­‌های مطالعاتی در جامعه و صنعت، برای بهره‌­مندی از ظرفیت علمی جامعه دانشگاهی کشور درج شده است.
به گفته رییس گروه مطالعات دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری، تولید محتوای تبلیغات و بازاریابی گردشگری، شیوه­‌های نوین توسعه و جذب سرمایه­‌گذاری گردشگری، محتوای آموزش عمومی و فرهنگ­سازی سفر، سرفصل­‌های آموزش­‌های کاربردی و مهارتی و ارتقاء خدمات، متنوع‌سازی و ارزان­‌سازی محصولات گردشگری از جمله محورهای پژوهشی معاونت گردشگری مندرج در فراخوان مرحله دوم طرح فرصت­‌های مطالعاتی است.
 


لينک مطلب: http://www.jahanipress.ir/ NSite/FullStory/?Id=343159

چاپ خبر