پایگاه خبری تحلیلی جهانی پرس

کد مطلب: ۳۵۹۷۳۶  |  تاريخ: ۱۴۰۳/۲/۲۳  |  ساعت: ۱۰ : ۴


با تغییر در ارقام پلاک برای دیگران دردسر درست می کنید

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: پلاک شناسنامه وسیله نقلیه است

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص جرم تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه توضیح داد .
سرهنگ شریفی گفت: فردی که در ارقام وسیله نقلیه خود تفغییر می دهد یک مشکل هم برای دیگران ببار می آرود چون ممکن است این تغییر در ارقام باعث جریمه برای دیگر خودروها شود و این احتمال هم می رود . 
وی افزود : پلاک وسیله نقلیه هویت و شناسنامه هر وسیله نقلیه می باشد و پوشاندن آن باعث می گردد که هویت وسیله نقلیه مشخص نباشد .
سرهنگ شریفی گفت : وقتی که یک شهروند بر روی پلاک موتورسیکلت خود زنجیر انداخته و آنرا پوشانده است چطور می توان پلاک وسیله نقلیه را تشخیص داد و ارقام آنرا خواند . 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : طرحی در شهر تهران توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ در حال اجراست که به آن طرح 10 گفته می شود که دوستان شهرداری با پلیس راهور همراهی دارند و افرادی که روی پلاک خود طلق و زنجیر گذاشته و آنرا پوشانده اند برداشته می شود و در همان محل رفع سوء اثر می گردد و فرض بر این است که این فرد از موضوع اطلاع نداشته است و از روی ناآگاهی اقدام به این کار کرده است . 
وی گفت : اما برخی از روی آگاهی و دانستن اقدام به تغییر در ارقام وسیله نقلیه می کنند و مثلا عدد 3 را تبدیل به 1 می کنند که این افراد دیگر نگاه مجرمانه دارند و تقلبی را انجام می دهند و با این کار مشکلاتی را برای دیگران انجام می دهند و فردی در خانه خود نشسته و برای او پیامک جریمه می آید .
سرهنگ شریفی گفت : اینکار واقعا جرم است و برای آن در قانون مجازات تعیین شده است .


لينک مطلب: http://www.jahanipress.ir/ NSite/FullStory/?Id=359736

چاپ خبر