پایگاه خبری تحلیلی جهانی پرس

کد مطلب: ۳۶۴۹۶۱  |  تاريخ: ۱۴۰۳/۴/۳۱  |  ساعت: ۱۰ : ۱۹


«داستان کافی» با روایتی از مبارزات انقلابی آیت الله کافی

مستند «داستان کافی» با روایتی از نقش شهید کافی در دوران ستم شاهی و حمایتشان از انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) امروز یکشنبه ساعت ۲۲ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ روانه آنتن افق سیما می‌شود.

 

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سیما مرحوم کافی، روحانی واعظ و روضه‌خوان شیعی پیش از انقلاب اسلامی ایران و مؤسس مهدیه تهران بودند. وی شهرت خود را با سخنرانی‌هایش کسب کرد و در آن‌ها از امام خمینی (ره) در آن دوران ستم شاهی طرفداری می‌کرد. برخی از سخنرانی‌های وی در قالب کتاب و لوح فشرده بر جای مانده است. وی در خواجه ربیع مشهد مدفون است.

مستند «داستان کافی» به شخصیت و مبارزات انقلابی شهید کافی می‌پردازد. شخصی که واعظ سرشناس و مبارز انقلابی در دوران ستم شاهی بود در این مستند به ویژگی‌های شخصیتی ایشان از زبان فرزندان و همراهان او روایت می‌گردد.

در ادامه در این مستند به نقش او در دوران ستم شاهی و حمایتشان از انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) بر منبر اشاره دارد. همچنین به نقش حکومت پهلوی در شهادت آیت الله کافی و اتفاقات آن دوران حکایت دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را امروز یکشنبه ساعت ۲۲ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ از قاب شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.


لينک مطلب: http://www.jahanipress.ir/ NSite/FullStory/?Id=364961

چاپ خبر