پایگاه خبری تحلیلی جهانی پرس

کد مطلب: ۳۶۵۴۰۸  |  تاريخ: ۱۴۰۳/۵/۱۷  |  ساعت: ۱۱ : ۶


موتورسواران از داخل تونل ها تردد نکنند

سرهنگ فیروز کشیر معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تونل ها جایی برای تردد موتورسیکلت سواران ندارند. معابر اصلی و بزرگراهی شهر تهران بدلیل تعطیلی ادارات در روز 4شنبه خلوت است و همین موضوع باعث افزایش سرعت ها و احتمال بروز خطر و تصادفات بخاطر بی احتیاطی برخی رانندگان می گردد

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ، سرهنگ فیروز کشیر معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت : با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز 4شنبه هفدهم مرداد 1403 ماه نشان از معابر و بزرگراههایی خلوت در سطح شهر تهران و احتمال تصادفات بخاطر افزایش سرعت ها توسط برخی از رانندگان دارد. 
سرهنگ کشیر ادامه داد : بزرگراههای آبشناسان ، اشرفی اصفهانی ، علامه ، شیخ فضل الله نوری ، یادگار امام (ره) ، کردستان ، شهید گمنام ، بابایی ، امام علی (ع) ، شهید زین الدین و پل سیدخندان که در روزهای گذشته و در این ساعات پر حجم و پر ترافیک بود در حال حاضر ترددها روان و در حال حرکت می باشد . 
وی افزود : در محدوده بزرگراه همت – توانیر در مسیر غرب به شرق به دلیل تنگی معبری که در زیر پل گاندی وجود دارد کندی حرکت را شاهد هستیم که اصلاحات هندسی در این محدوده در دستور کار قرار دارد . 
وی گفت : معدود رانندگانی نیز هستند که در هنگام خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت های غیر مجاز می نمایند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می رسانند .
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران ، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی دارند که به این دسته از رانندگان توصیه میگردد فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین می باشند پس با رعایت قانون ، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبجگاهی و خلوت تردد نمایید . 
سرهنگ کشیر افزود : رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد نمایند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خودرا به موقع متوقف و از برخورد پرهیز نماید .
وی گفت : رانندگان در معابر خلوت همیشه با سرعت مجاز و مقرره و یا حتی کمتر از آن تردد کرده و از عجله و شناب جدا خودداری نمایند .
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ به موتورسیکلت سواران نیز توصیه داشت که به هیچ عنوان از داخل تونل های شهر تهران بدلیل انباشت گازهای آلاینده و احتمال زیاد تصادفات مانند تونل رسالت ، توحید و نیایش تردد ننمایند .


لينک مطلب: http://www.jahanipress.ir/ NSite/FullStory/?Id=365408

چاپ خبر