پایگاه خبری تحلیلی جهانی پرس

کد مطلب: ۳۶۵۵۷۲  |  تاريخ: ۱۴۰۳/۵/۲۲  |  ساعت: ۱۱ : ۶


رونمایی کتاب «علمدار پاراچنار»

کتاب «علمدار پاراچنار» عصر دیروز در حوزه هنری رونمایی شد.

به گزارش جهانی پرس از صدا وسیما، خانم اولیایی خانم فرینا اولیایی، مدیر روابط عمومی شرکت چاپ و نشر بین الملل با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: این کتاب زندگینامه شهید سید عارف حسین حسینی رهبر مقاومت شیعیان پاکستان را  از زمانی که در نجف در حال تحصیل بوده تا زمان شهادتش به صورت داستانی روایت می‌کند.

 وی افزود: سید عارف در نماز‌های جماعتی که به اقامت امام خمینی در نجف برگزار می‌شد با امام آشنا  و شیفته اخلاق و مرام  ایشان می‌شود و بعد که حکومت بعث عراق سید عارف را از عراق اخراج می‌کند وی مجبور به بازگشت به پاکستان می‌شود و  بعد از پاکستان به  ایران برمی‌گردد  و در قم مشغول به ادامه تحصیل می‌شود و در دی ماه  ۵۷  به خاطر انجام اقدامات انقلابی دستگیر می‌شود.

خانم اولیایی  گفت: پس از دستگیری ساواک برای آزادی ایشان دو شرط می‌گذارد که شرط اول تبری جستن از امام خمینی بود و شرط دوم بازگشت به کشورش بود که وی  به پاکستان بر می گردد و پس از بازگشت  شروع به تدریس در حوزه حوزه علمیه جعفریه پاکستان می‌کند و  هسته اصلی مقاومت شیعیان در پاکستان را شکل میدهد.

مدیر روابط عمومی شرکت چاپ و نشر بین الملل افزود: امروزه خیلی از مراسم‌ها مانند برگزاری  پیاده روی‌های اربعین در پاکستان و پایه گذاری لشکر زینبیون پاکستانی‌های  یادگار سید عارف است.

وی با اشاره به اینکه  نویسنده کتاب آقای سید جواد مهدی زاده است که تسلط خوبی در حوزه  تولیدات آثار با موضوع مقاومت دارد گفت: نویسنده وقتی نامه امام خمینی به سید عارف رو بعد از شهادت ایشان در سال ۸۸ را می‌خواند درباره شخصیت سید عارف کنجکاو می‌شود و شروع به تحقیق  در خصوص شخصیت و اقدامات ایشان  می‌کند که این تحقیق به نگارش و انتشار کتاب «علمدار پاراچنار» منتهی می‌شود که حدود سه ماه قبل در شرکت چاپ و نشر بین الملل به چاپ می‌رسد.

خانم اولیایی  گفت افزود: در مراسم رونمایی از این کتاب  درخصوص شخصیت شهید سیدعارف حسین حسینی و نقش ایشان در مقاومت شیعه و رسانه‌ی مقاومت اسلامی، گفت و گویی انجام شد.


لينک مطلب: http://www.jahanipress.ir/ NSite/FullStory/?Id=365572

چاپ خبر