کد مطلب: ۳۶۵۸۸۹ | تاريخ: ۱۴۰۳/۵/۳۱ | ساعت: ۱۵ : ۰
بهگزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲ تهران؛ فرزادهنرور، با اشاره به اطلاعرسانی و تبلیغاتمیدانی گسترده معرفی اپلیکیشن شهرزاد و سامانه نوماند توسط کارشناسان و آموزشگران اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه دوازده درسطح نواحی ششگانه، افزود: درنتیجه این زحمات، امروز شاهد هستیم که میزان ثبت سفارش و پیام شهروندان در این سامانه برای تحویل پسماندهای خشک جمعآوری شده در محل سکونت و دریافت کیف پول الکترونیکی، درحال افزایش است؛ بگونهای که در روزهای پایانی مردادماه سال جاری، آمار رسیدگی و اعزام عوامل نوماند به درب منازل شهروندان به بیش از۱۰۰ مورد پیام درطول روز رسیده است.
هنرور، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۲ تهران، اضافه کرد: ما درمحدوده تاریخی قلب تهران با بافتهای متفاوت مسکونی، تجاری، اداری، خدماتی وگردشگری مواجه هستیم، بنابراین آموزشگران اداره مدیریت پسماند این شهرداری باتوجه به این موضوع، به شکل روزانه و مستمردر نقاط مختلف حاضر شده و اقشار وگروهای مختلف از جمله اصناف و بازاریان را با اپلیکیشن شهرزاد و سامانه نوماند آشنا کرده و نحوه نصب و راهاندازی آن را نیز آموزش میدهند.
سیدغلامعلی غفوری فرد، رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه١٢ دراین رابطه گفت: پرسنل نوماند این اداره در۲ نوبت صبح و بعد از ظهر از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت۱۶ بعد از ظهر، طبق ثبت سفارش شهروندان به یکایک نشانیها مراجعه و پس از انجام وزنکشی دقیق با ترازو و ثبت میزان پسماندهای خشک دریافتی، آن را داخل خودروهای نوماند بارگیری میکنند.
غفوری فرد، یکی ازویژگیهای منحصر به فرد این سامانه ابتکاری و کارآمد را، شفافسازی بهاء هرکیلوگرم پسماندهای مختلف خشک و حذف رد و بدل کردن وجه نقد عنوان کرد و افزود: فرآیند ثبت سفارش تا مرحله دریافت پسماندخشک در اپلیکیشن شهرزاد بگونهای است که ضریب و احتمال اشتباه و خطا به نحو چشمگیری کاهش یافته و بهاء پسماند خشک به شکل سیستمی به کیف پول شهروندان واریز و به روشهای مختلف قابل استفاده است.