پایگاه خبری تحلیلی جهانی پرس

کد مطلب: ۳۶۶۴۶۱  |  تاريخ: ۱۴۰۳/۶/۲۹  |  ساعت: ۱۸ : ۴۱


استعدادهای برتر نمایش کشورجایزه می‌گیرند؛

برگزاری آیین پایانی جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان، ۳۰ شهریور در تهران

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان پس از سه روز درخشش استعدادهای آینده تئاتر ایران و جنب و جوش عروسک‌های نمایشی، عصر روز ۳۰ شهریور به کار خود در تهران پایان می‌دهد.

به گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین پایانی این رویداد قرار است ساعت ۱۵:۳۰ جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شود تا از بین ۱۵ گروه نمایشی - که بازی‌گران و عروسک‌گردانان آن، نوجوانان ایرانی بوده‌اند - برترین استعدادهای نمایشی کشور معرفی شوند.

دبیرخانه این جشنواره پیشتر ۵۳۰ اثر نمایشی را در مراحل پیشین بررسی کرد و این نمایش‌ها در اجراهای استانی بیش از ۱۹هزار تماشاگر علاقه‌مند را - که بخش زیادی از آنان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌داد - جذب خود کرد.

در همین حال آثار منتخب از روز ۲۷ شهریور تا ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز قدیمی و باسابقه تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در بوستان لاله تهران در سه سالن بوستان، گلستان و پلاتو آیینه به‌روی صحنه رفت و مخاطبان زیادی را به تماشای این آثار - که معرف فرهنگ، هنر و هویت ملی اقوام و استان‌های مختلف کشور پهناور ایران است - به‌خود جلب کرد.

برگزاری آیین پایانی جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان، ۳۰ شهریور در تهران

حالا قرار است روز جمعه ۳۰ شهریور و با حضور مسئولان کشوری و مدیرعامل کانون، آیین پایانی این جشنواره که با ریاست فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون و دبیری سارا روستاپور و تلاش اداره آفرینش‌های ادبی و هنری کانون برگزار شد، شاهد اهدای جوایز برگزیدگان و معرفی این استعدادهای برتر به جامعه هنری به‌ویژه هنرمندان عرصه تئاتر و تئاتر عروسکی کشور باشد.

این آیین با برنامه‌هایی چون پخش نماهنگ عروسکی سرزمین من، نماهنگ گزارش فرآیند جشنواره،  سخنان دبیرجشنواره، حامد علامتی مدیرعامل کانون و یکی از مسئولان کشور، تقدیر از هنرمندان عادل بزدوده و علیرضا حسین‌پور از پیشکسوتان عرصه عروسکی، اجرای نمایش غزه، پخش نماهنگ معرفی داوران و اهدای جوایز برگزیدگان و جایزه اسیتژ همراه باشد.

بخشی از این آیین ابتدا به پخش نماهنگ دارا و سارا سپس به رونمایی از عروسک‌های نمایشی ساخته شده بر اساس چهره این عروسک‌های ایرانی اختصاص دارد.

از این عروسک‌ها قرار است برای استفاده در تئاتر و نمایش‌های عروسکی استفاده شود تا شخصیت و داستان‌های این عروسک‌ها بیش از پیش به کودکان ایرانی معرفی شود.

جشنواره هنرهای نمایشی کانون در مهر سال ۱۳۹۵ و در هفدهمین دوره برگزاری‌اش به‌صورت حضوری در ساری استان مازندران برگزار شد، اما بخش کشوری و حضوری آن که قرار بود در فروردین سال ۱۳۹۹ در اهواز استان خوزستان برگزار شود به‌دلیل همه‌گیری بیماری کرونا برگزار نشد و برگزارکنندگان، تنها در پایان سال ۱۴۰۰ جایزه‌های برگزیدگان را برای آن‌ها ارسال کردند و اکنون بخش حضوری این رویداد هنری پس از سال‌ها وقفه در کانون پرورش فکری احیاء شده است.

برگزاری آیین پایانی جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان، ۳۰ شهریور در تهران

آیین پایانی جشنواره روز جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.


لينک مطلب: http://www.jahanipress.ir/ NSite/FullStory/?Id=366461

چاپ خبر