پایگاه خبری تحلیلی جهانی پرس

کد مطلب: ۳۶۶۶۵۰  |  تاريخ: ۱۴۰۳/۷/۸  |  ساعت: ۱۲ : ۴۲


بصیرت لازمه مبارزه با خط نفوذ

بدون شک کلمه جنگ به معانی واقعی ، شامل تمام مواردی میشود که طرفین دعوا از آن برای ضربه زدن به طرف مقابل استفاده میکنند. حال میخواهد این ضربه آشکارا باشد یا پنهانی ، سیاسی باشد یا اقتصادی و یا حتی فرهنگی .جنگ سرد باشد یا گرم .

 به گزارش جهانی پرس، علیرضا خزلی، البته در جنگ سرد و یا گرم، طرفین سعی میکنند همواره دست بالاتر را داشته باشند ، امکانات نظامی قوی تر ، نفوذ بیشتر در مناطق استراتژی دنیا و منطقه اقتصاد قوی تر و مستقل ، نفوذ در لایه های مختلف اقوام و طوایف و تغییر ذائقه ایشان و صد ها راه دیگر که در انتها دشمن میتواند ادعا کن در آن زمینه یک گام در جهت اهداف خود برداشته و به هدفی خاص رسیده. البته جنگ ، جنگ است و نباید غفلت کرد ، که میدان مبارزه جای غفلت نیست .علی علیه السلام سخنی گوهر بار دارند که مضمونش این است ؛ کسانی که در خانه منتظر دشمن هستند از پیش شکست خورده اند. یعنی باید هوشیار بود و لحظه به لحظه این سیستم هوشیار را چک کرد و مورد وارسی و بررسی قرار داد تا مبادا دچاره کوتاهی و ترک فعل و کم کاری شده باشد. بدون شک هر نوع کوتاهی و یا کم کاری و دستکم گرفتن دشمن موجب خسارت سنگین خواهد بود. .
اما در باب نفوذ ، یکی از موارد نفوذ که باید از آن به بهترین شکل جلوگیری کرد نفوذ در امور فرهنگی و رسوم متعالی جامعه است از نحوی گفت وگو گرفته تا پوشش و رفتار ، این نفوذ از پوشش های ناهنجار و گاها زننده،  حرکاتی و کلمات چالشی شروع میشود پس ، باید با آن برخورد ارشادی و فرهنگی شود تا آگاهی افراد و ذهنیت جامعه با یک بالندگی غیر برگشت پذیر آنرا بپذیرد و خود جامعه با آن مقابله کند ، که اگر برخورد از نوع دیگری باشد مطمئنا دشمن در کمین است تا از آن سواستفاده کند و چالشی نو و هزینه ای بیشتر و مضاعف را بر جامعه تحمیل کند.
بر خورد شایسته و آموزش دیده شد میتواند جلو هزینه های اضافه و زیان بار دیگر را بگیرد.
در سطحی دیگر از نفوذ در لایه های اجرایی باید جلوگیری کرد ، اینکه در ابتدای هر استخدامی داوطلبین مورد مصاحبه ، یک فرد کار بلد و آشنا به مسائل مربوطه قرار بگیرند میتواند واقعا موثر باشد ، و این مصاحبه باید هر چند وقت یکبار بصورت جلسه های دورهمی و جشن ها و تفریحات سالم تکرار شود و افراد مورد کنکاش رفتاری و اخلاقی قرار بگیرند تا از صراط مستیقم خارج نشوند. این که یک مجموعه بتواند افرادی تربیت کند که حس تعلق به آنرا هیچگاه از دست ندهند یک نعمت واقعی است.
 اما نفوذ در لایه های نظارتی نیز میتواند باعث خسارت و پیروزی دشمن گردد. اینکه ناظر یک مجموعه حتی به انحرافات سهوی ، بی تفاوت باشد میتواند یک شکست اطلاعاتی حساب شود. در استخدام ناظران و ضابطان باید حساسیت زیادی قائل بود چرا که اینان میتوانند چشمهای مجموعه باشند و در لحظه جلوی اشتباهات را گرفته و قطار مجموعه را به مسیر اولیه و واقعی برگردانند این افراد نیز باید با وسواس خاصی انتخاب و پالایش شوند .تربیت این گونه افراد بر عهده خود سیستم است و آوردن و استخدام ناگهانی این دسته از افراد مانند هندوانه در بسته است ، و نمیشود کار را به شانس و اقبال واگذار کرد.
نفوذ در رده های بالا تصمیم گیرنده و به عبارتی صف اولی ها در تمام قرون و اعصار همواره بوده و برگه برنده دشمنان دانا میباشد.
ضربه ایی که علی علیه السلام از قاریان و حافظان قرآن و افسران لشکر در جنگ نهروان خورد از سربازان خط اول لشکر که نفس به نفس دشمن بودند نخورد ، اینان کسانی هستند که دارای کلامی قوی و محکم و نافذ هستند و در مواقع لزوم حتی کارهای را دست انجام میدهند .بله لطفا نخندید حتی گاهی کارهای را بدرستی انجام میدهند و همین میشود رزومه برای مواقعی که میخواهند جامعه را ریل گذاری کننده .
بصیرت یعنی همین که ما خط نفوذ را در هر جا و هر مرحله شناسی کرده و بهترین برخورد را با آن داشته باشیم.
متاسفانه این یادداشت در زمانی نوشته میشود که سید حسن نصرالله کبیر دیگر در میان ما نیست . در یادداشتی قبلی که هیچ سایت و نشریه ایی آنرا چاپ نکرد ، یادآور شدم که نفوذ انقدر در لایه های مختلف گسترش یافته که نمیتوان عملیات انفجار پیجو ها و بی سیم ها را فقط کار اسرائیل تنها دانست ، از تولید کننده و خریدار و حمل کننده و انباردار گرفته تاتوزیع کننده ، امکان نفوذ در هر کدام قابل پیگیرست. متاسفانه!
اینکه سردار رشید ما در رو در رویی با دشمن در خاک سرزمین های اسلامی به نامردی بر زمین ریخته میشود ، باید گرا دهنده قوی مختصات داده باشد. باید مراقب باشیم.
در همان یادداشت فراموش شده داستانی را یادآور شدم که خبرنگار صدا و سیما شاید با این ذهنیت که اینجا دیگر ایران است و شاید جوابی در خور میزبانی ما و برای دلخوشی ما داده شود از وزرای خارجه کشورهای اسلامی و معاونیان ایشان سوال میکند ؛ آیا میشود روابطه اقتصادی را با اسرائیل قطع کرد؟؟؟

جواب این سوال از طرف ایشان این بود که ،نمیتوانیم در این مورد حرفی بزنیم .خفت و خواری و نفوذ از این بالاتر ، مردم و امت اسلامی باید آگاه باشند که جبهه مقاومت در میان این کشورها و با این نگرش در حال مبارزه با کسانی هستند که اگر مقاومت نبود و نباشد !
بزودی درب خانه آنها را خواهند زد .باقی کلام
بماند تا بعد !!
جنگ جنگ است و عزت و شرف ما در گرو همین مبارزات .
چنانکه غفلت کنیم ضربه خواهیم خورد و نمیتوانیم در آینده توجیهی داشته باشیم و وقتی دشمن درب خانه را زد اگر درب را باز نکنیم ، درب را خواهد شکست .
پرچم نفوذ نباید در جبهه مقاومت برافراشته شود ، انصارالله یمن، حشد و شعبی عراق و کتائب حزب الله و حزب الله لبنان باید تا دیر نشد در اجزاء خود وارسی و بازبینی کنند ، جنگ بزرگی در پیش داریم که نمیشود انتهای جز نابودی دشمن برای آن متصور بود.
از سوی دیگر در راس این لشکریان خدا و در ایران باید مردم را بصیر و آگاه کرد ، باید شادی و نشاط آگاهی در چشم تک تک افراد جامعه قابل رویت باشد . باید خط نفوذ بسته شود در هر کجا که امکانش میرود .
رسول خدا هم که باشی ، گاهی فقط یک علی برای یاری و جانفشانی داری که میتوانی به آن تیکه کنی پس یاران و همراهان را باید قدر دانست و البته درست انتخاب کرد.
در ابتدای این عریضه هم یاد آور شدم مجموعه و سیستم و کشوری که بتواند افرادی پایبند به عقاید و آرمان های خود تربیت کند ، برنده واقعی جنگ است.


لينک مطلب: http://www.jahanipress.ir/ NSite/FullStory/?Id=366650

چاپ خبر