پایگاه خبری تحلیلی جهانی پرس

کد مطلب: ۳۶۶۶۹۸  |  تاريخ: ۱۴۰۳/۷/۹  |  ساعت: ۲۰ : ۲۸


آیا میتوانیم تغییر دکترین نظامی دهیم؟

در موقعیت کنونی ایران و آمریکا و تا اندازه ایی بعضی از کشورهای اروپایی مایل نیستند جنگ بیش از این گسترش پیدا کند ، شاید این برداشت بیشتر کارشناسان امور خاورمیانه باشد و از طرفی اینگونه حس میشود که واقعا اسرائیل در سایه حمایت آمریکا به این باور رسیده که باید از این جنگ پیروز بیرون بیاید و هر نتیجه ایی جز پیروزی قاطع معنی تلخ شکست خواهد داد.

 به گزارش جهانی پرس، علیرضا خزلی، در حال حاضر این واقعیت را باید قبول کنیم حداقل در چند ساعت و چند روز آینده حس برتری در اردوی اسرائیل مشهود است.
و تو گوی که دشمن میخواهد  کار را به همین منوال ادامه دهد و دست به ترکیب برنده خود نزند. آمریکا از یک طرف خواهان این میشود که نباید جنگ فراگیر شود ولی عملا با گسیل نیرو به منطقه این اجازه را به اسرائیل میدهد تا با همین فرمان به جنگ ادامه دهد .
در یادداشت قبل گفتیم جنگ ، جنگ است و نمیشود در مقابل دشمنی که هیچ حد و مرزی برای خود نمی شناسد و از حمایت کشورهای از خود بدتر برخودارست با آداب بین المللی برخورد کرد .لازم به ذکراست که این آداب و مقررات هیچ گاه از سوی اسرائیل و حامیانش در هیچ جای دنیا رعایت نشده و نمیشود این تعاریف و قوانین ظاهری برای اجرای انواع جنایات جنگی ساخته شده و بکار هیچ ملت مظلومی و با فرهنگی که درگیر در جنگی است ،  نمیاید.
قبول کنیم که این مقرارت فقط یک نمایش نامه است که برای سرگرمی ملت ها نوشته شده.و هرگز ملت ها از آن بهره ایی نخواهند برد . و اگر هم سودی داشته باشد برای همین وحوش درنده ایست که هرگاه اراده کننده آنرا زیر پا میگذارند و هر حرف مخالف خواسته خود را(  وتو) میکنند.ددر این چنین روزگاری ما و بعبارتی  جبهه مقاومت باید چکار کنیم.؟
ما برای این قسمت از بازی چه پلانی در نظر گرفته ایم . ؟ در میدان  جنگ چگونه باید ادامه دهیم ؟ در اتاق دیپلماسی چگونه باید سخن بگوییم؟
امکان دارد حرف ما و نظری که ما در این یادداشت بیان میکنیم به مذاق خیلی ها خوش نیامده و بگویند ؛ دشمن نباید معلم و الگوی  ما باشد و یا هدف،  وسیله را توجیه نمیکند و از این گونه سخنان و البته خوب!!!ولی
خواهشمند است اگر شخصی یا شخصیتی این یادداشت رامیخواند و قابل ترمیم و تکمیل میداند ، پیگیری کند.
دکترین و دستورالعمل و استراتژی جنگی ما باید تغییر کند.
دکترین و دستورالعمل جنگی ایران عزیز ما بعنوان پدر معنوی جبهه مقاومت و خط دهنده به لشکریان خدا در مقابل این دشمنی که پیروزی را به هر قیمتی میخواهد  باید تغییر کند. از ابتدا وتا این لحظه دکترین جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت  کاملا دفاعی بود و با نگاهی به تجهیزات و ادوات جنگی ما این ادعا قابل اثبات است.
پس تغییر دکترین دفاعی باید در دستور کار باشد و این تغییر باید زمانی صورت بگیرد که اولا دیر نشده باشد و ثانیا حتی در حالت دفاعی نیز قوی تر و مستحکم تر باشد مثلا ما نزد تدابیری مانند کنبد آهنین و حتی بهتر را پیگیری کنیم ثالثا اینکه این تغییر بسمت تهاجمی تر شدن ما  باشد. لذا باید این تغییر دکترین و دستورالعمل جنگی در تجهیزات نظامی ما خودش را نشان دهد .ما در مقابل خود دشمنی را داریم که از نظر تجهیزات جنگی برگ های زیادی برای بازی در دست دارد  لذا ما نیز باید خود را تقویت کنیم و این کار را باید با اتکا به خود انجام دهیم که گذشته ثابت کرده بعضی از دوستان به ظاهر دوست زیاد مایل نیستند ما چنانکه باید ،  قوی باشیم.داشتن  نیروی هوایی قوی تر و تاثیر گذارتر یکی از این عوامل است .  داشتن نیروی واکنش سریع با قابلیت انجام عملیات در هر موقعیت و موارد دیگر .پس بصورت کلی حالت تهاجمی این جبهه باید تقویت شود  و ازطرفی دشمن و زیاده خواهان منطقه و دنیا باید بدانند هر لحظه در هر جا خط قرمز این کشور عزیز و جبهه مقاومت حتی تهدید شود این ما هستیم که قدرت بازدارندگی مان دشمن را نابود کرده و جای برای ادامه دادن به اعمال او نخواهد ماند.. شاید شما خواننده محترم هم متوجه منظور من شده باشید حزب الله لبنان که بازوی قوی ما در منطقه است دارای توان موشکی خوبیست اما در مقابل اسرائیل،  واقعا دارای ادوات تهاجمی بمعنی واقعی کلمه نیست. حتی در فاز دفاعی هم کامل نیست ! مثلا آیا جبهه مقاومت از پدافند هوایی خوبی برخوردار هست؟ اگر هست آیا این پدافند به روز است؟ واقعا نمیتوانیم اینگونه شاهد از بین رفتن بهترین فرزندان این مرز و بوم و این اندیشه مقدس باشیم .
در این حال  ما باید توقع خود را از جبهه مقاومت با واقعیت و حقیقت موجود ، هماهنگ کنیم. و در بهترین زمان و بهترین مکان ضربه کارای خود را به پیکر این لاشه ای متعفن وارد کنیم و از نصرت خدا غافل نشویم
و در این مصیبت بزرگ ، از صبر و رحمت خدا مدد بگیریم . وکلام آخر ؛  سید حسن نصرالله اگر شهید نمیشد و در میدان جنگ ، مرگ را در آغوش نمیگرفت ، و در بستر عافیت جان میداد ، آیا سعادتمند بود؟ حاشاوکلا که اینچنین باشد . که مرگ در بستر عافیت طلبی هرگز مطلوب مردان خدا نیست و نبوده.
دعا میکنم  و  خدا را قسم میدهم بزرگی خودش ، مرگ ما را در شهادت در راه خودش قرار دهد. که اگر شهید نشویم ، می میریم.


لينک مطلب: http://www.jahanipress.ir/ NSite/FullStory/?Id=366698

چاپ خبر