پایگاه خبری تحلیلی جهانی پرس

کد مطلب: ۳۶۷۰۰۲  |  تاريخ: ۱۴۰۳/۷/۲۸  |  ساعت: ۱۰ : ۴۶


پلیس نامحسوس و برخورد با تخلفات هنجار شکنان در تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: تاریخچه فعالیت پلیس نامحسوس در پایتخت به سال 1354 بازمیگردد

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ فیروز کشیر صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص تاریخچه پلیس نامحسوس در پایتخت توضیح داد . 
سرهنگ کشیر گفت : برخورد پلیس با هنجار شکنان و رانندگانی که قانون را نقض می کنند و امنیت روانی جامعه را با حرکات و تخلفات حادثه ساز بر هم می زنند جزء مطالبات و خواسته های مردمی از پلیس بود . 
وی افزود : تخلفات مخاطره آمیز و حادثه ساز ، سرعت های غیر مجاز ، سبقت های غیر مجاز ، تخلفات ورود ممنوع ، تخلفات مارپیچ سبقت های از راست و ... توسط پلیس نامحسوس کنترل و بررسی و اعمال قانون می گردند . هر کدام از این تخلفات نمره منفی می گیرند و باعث ضبط گواهینامه میشوند . 
معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : اولین باری که پلیس نامحسوس اغقدام به برخورد با تخلفات کرد به تاریخ 24/04/1354 بازمی گردد که روزنامه اطلاعات در آنزمان با تیتر " پلیس های مخفی راهنمایی و رانندگی از فردا به خیابان ها می آیند " این موضوع را برای مردم اطلاع رسانی کرد . در تصویر درج شده کنار این خبر در روزنامه اطلاعات عکس خودروی پلیس یک ماشین شخصی است که پلیس با آن به صورت نامحسوس اقدام به برخورد با تخلفات داشته است . 
سرهنگ کشیر افزود : اما الان در پلیس نامحسوس خودروها مجهز تر شده اند و پلیس با خودروهای مختلف و در قالب پلاک های شخصی و پلاک پلیسی ولی به صورت نامحسوس در معابر حضور دارند و با تخلفات برخورد می کنند .


لينک مطلب: http://www.jahanipress.ir/ NSite/FullStory/?Id=367002

چاپ خبر