کد مطلب: ۳۷۰۱۱۲ | تاريخ: ۱۴۰۳/۱۱/۱۲ | ساعت: ۱۹ : ۹
سینماعشق:اکثر اهالی رسانه به خاطر نوع کارشان،علاقه خاصی به نوشیدن چای دارند.چای که می نوشند،هم خستگی آنان رفع شده و هم قدرت دوچندانی پیدا می کنند.
ایام جشنواره فیلم فجر سالن اختصاص داده شده به خبرنگاران و منتقدان،محل خوبی برای نوشیدن چای و نوشتن گزارش و نقد بود.همیشه دست اندرکاران جشنواره برای رفاه آنان،چند بشکه در گوشه های لابی گذاشته و چای مجانی به وفور در دسترس بود.برخی نیز فقط برای نوشیدن چای می آمدند،نه دیدن فیلم!
شنیده ایم در اولین روز آغاز جشنواره فیلم فجر،ضربه مهلکی بر روح و روان جماعت چای نوش وارد آورده و آنان را برای نوشیدن یک لیوان نصفه چای،مجبور کرده اند مانند کازینوها یا برخی جاهای ناگفتنی دیگر!ژتون تهیه کنند.
اگر چندین دوست چنین نمی گفتند،اصلا باور نمی کردیم چنین فاجعه ای در برج میلاد رخ داده باشد!
با خود گفتیم شاید بانک ملی که امانت مردم در دست اش است!احتیاط پیشه کرده،اما دیدیم وقتی از کیسه مردم به این راحتی حاتم بخشی می کنند!
مگر می شود آنهایی که میلیاردها تومان پول بی زبان را زیر پای سردمداران جشنواره ریخته و هدر می دهند، به خاطر چند لیوان چای محدودیت قائل شوند؟با عقل جور در نمی آید.
شاید سردمداران جشنواره،به جای هدر دادن پول برای ابتیاع لوازم چای،راه بهتری برای استفاده بهینه از این اسکناس ها پیدا کرده اند!
ژتونی کردن چای،احتمالا به این دلیل است که دبیر جشنواره، برخی از متولیان و مهمانان ویژه،اهل دود هستند!اهل دود هم که خوراکش چای غلیظ است!
بنابراین مجبور بودند برای رفاه حال اهالی دود که شدیدا محتاج چای هستند،از سهم خبرنگاران و منتقدان بزنند تا این عنصر حیاتی به موقع و به تعداد کافی به دست اهل اش برسد!
اگر چنین باشد،خبرنگاران و منتقدان،کمبود چای را تبدیل به جنجال نکنند،چون این بنده خداها به این ماده حیاتی نیاز مبرم دارند!
شاید هم خواسته اند با تغییر در جشنواره فیلم فجر،نقبی به سینمای گذشته زده و خاطره ژتون را که برای شان جذاب بوده را زنده کنند!