343724
در دوره دانش افزایی و توانمند سازی اساتید بسیجی در مشهد:
قراملکی : دشمن به دنبال جنگ انگارهای است
مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: رسانهها و شبکههای اجتماعی نوین با انگاره سازی، زشت را زیبا و زیبا را زشت نشان می دهند.
<p>به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، احد فرامرز قراملکی در دوره دانش افزایی و توانمند سازی اساتید بسیجی با محوریت جهاد تبیین که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جنگ انگاره ای عبارت است از تصویر ذهنی ناخودآگاه از یک شخص که کاملا هم درست نیست و بر نمود ارتباط فرد با دیگران تاثیر می گذارد.</p>
<p>وی انگاره سازی رسانه ای و برساخت سازی به عنوان یک تکنیک را موضوعی میان رشته ای برشمرد که به کمک یافته هایی از علوم مانند؛ جامعه شناسی، روان شناسی، رسانه و علوم ارتباطات جمعی، تولید، نشر و باز نشر می گردد.</p>
<p>مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی هدف اصلی در جنگ های شناختی را ایجاد دستکاری در دستگاه شناختی فرد و جامعه عنوان کرد و افزود: دشمنان در جنگ شناختی در تلاش هستند تا مردم آن گونه بیندیشند و آن گونه محاسبه کنند که آنها دوست دارند.</p>
<p><br />
قراملکی با بیان اینکه جنگ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی قمرهایی هستند که حول جنگ ترکیبی می چرخند، افزود: جنگ ترکیبی یعنی هجوم دشمن بر تمام سازه های تمدنی و همه المانها در بازه زمانی واحد یعنی بسترهای جنگ سخت و جنگ نرم.</p>
<p>وی خاطر نشان کرد: جنگ انگاره ای کانون بسیار مهمی است که می تواند بر پیروزی جنگ ترکیبی نقش اساسی داشته باشد.</p>
<p>مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه آنچه که ذهنیت فردی را تشکیل می دهد؛ دیدگاه ها و باورها، نگرش ها، ارزش ها و انگاره ها هستند، تصریح کرد: با کمک انگاره که یکی از قدیمی ترین مفاهیم از دوران افلاطون تاکنون بوده است، به عنوان یک سازه ذهنی ساخته و پرداخته می شود و در بافت و ذهنیت فرد و جامعه هدف قرار می گیرد .</p>
<p>قراملکی متذکر شد: رسانه ها و شبکه های اجتماعی نوین با انگاره سازی ، زشت را زیبا و زیبا را زشت نشان می دهند.<br />
وی اضافه کرد: انگاره ها انعطاف پذیری زیادی دارند، می توانند مثبت یا منفی و یا خنثی ساخته و پرداخته شود. عمر انگاره ها کوتاه اما نافذ و موثرند و به سرعت قابل تغییر و تبدیل و شبیه سازی هستند.<br />
</p>