343977
سوئیت_هوم یا #خانه شیرین
سوئیت_هوم یا #خانه شیرین در ابتدا یک حقه #بازاریابی برای فروش کالا و خدمات مرتبط با #سبک_زندگی بود.
<p>در این روش، بازاریابان برندهای عمدتا بنجل و فیک، با راه‌اندازی صفحاتی که ظاهرا بازتاب زندگی شخصی آنهاست اما در واقع یک مجموعه کرایه‌ای برای جلب نظر دیگران است یک زندگی #خوشبخت #شاد و موفق را بازنمایی می‌کردند و سپس با استفاده از #میکاپ ، جلوه‌های ویژه و البته کودکان کرایه‌ای بزک شده، برخی وسایل را آشکار و پنهان تبلیغ می‌کردند.<br />
در مطالعه دقیق این صفحات به مواردی می‌شد رسید که حتی زن و مرد داستان زن و شوهر نیستند و برخی صحنه‌ها در امکانات عمومی مثل پارک‌ها تصویربرداری شده است.<br />
اما واقعیت آن بود بسیاری از کاربران این خانه‌های بیسکوییتی را باور می‌کردند و حتی به بهانه آشنایی با آخرین #مد_لباس و #مد_فشن آنها را دنبال می‌کردند.<br />
اثر بلند مدت این نوع هواداری‌ها به ویژه در #فیس_بوک و #اینستاگرام تولید یک نارضایتی پنهان، کاهش #تاب_آوری و در نتیجه #کمال_گرایی در افراد مجرد ، اختلافات زوجین، فرزندان و والدین و حتی #طلاق و افسردگی و خلافکاری نوجوانان بود‌.<br />
اما قصه اپیدمی خانه‌های شیرین و خوشبخت‌نمایی به همین جا ختم نشده است. خوشبخت‌نمایی از یک حقه بازاریابی تبدیل به واکنش انسان رسانه‌ای به #من_خوب_نیستم هایی شد که در رفتار متقابل و ارزیابی‌های خودیابانه با آن روبرو می‌شدند.<br />
نمی‌توان با قاطعیت هر #عکس_یادگاری یا #عکس_پروفایل دو نفره و عکس‌هایی که از روابط #عاشقانه در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود را یک نوع خوشبخت‌نمایی با درون‌مایه ترس و سرکوب رقبای احتمالی دانست اما در بررسی فرهنگی - رسانه‌ای می‌توان به موارد بسیاری از تکرار رفتار خوشبخت‌نمایان برای بازاریابی فردی یا خانوادگی برخورد.<br />
-اضطراب از طمع دیگران به زندگی زناشویی<br />
- اضطراب از برداشت دیگران از ضعف ارتباطات خانوادگی<br />
- اثبات محبت در رابطه‌های متزلزل‌ شده زوجین و والد و فرزند<br />
- اعلام موجودیت برای رقبای خانوادگی و عشقی<br />
- جلب توجه طرف مقابل یا افرادی که در محیط زندگی ذی‌نفع و ذی ضررند<br />
- پوشاندن ضعف شدید روابط<br />
- عقده‌های مربوط به سرکوب احساسات درونی که موجب ضعف عزت نفس و اعتماد به نفس شده<br />
- انتقام از کیس‌های عشقی پیشین و یا افرادی فرد را تحقیر و سرکوب و مقایسه کرده اند<br />
- ضعف ارتباط واقعی و حضوری و فقدان زبان مشترک بین افراد<br />
باعث خوشبخت‌نمایی افراطی و حتی رفتارهای نمایشی مشترک در #زندگی_دوم شده است.<br />
و الا چه نیازی است زوجین که در نزدیک‌ترین فاصله یکدیگرند به مناسبت‌های مختلف در مقابل دیگران در شبکه‌ اجتماعی به هم نامه بدهند و یا علیرغم کهن‌الگوهای فکری ایرانی که نمایش هر نوع نعمت و مکنت و خوشبختی می‌تواند به چشم‌زخم خوردن و جذب حسد و انرژی منفی دیگران شود؛ افراد بخواهند یک چای و قهوه و پیتزای مشترکشان را به رخ هم بکشند.</p>
<p>در واقع در این مرحله شبکه‌ اجتماعی به کمک قوای فرافکنی ناخودآگاه می‌اید تا بصورت غیرارادی فرد بتواند به کمک تصاویر ضعف‌های توجهی زندگی خود را پوشش بدهد و تایید و تشویق دیگران را در یک امر خصوصی یا حتی بسیار خصوصی کسب نماید.<br />
سبک زندگی مبتنی برای نمایشات رسانه‌ای حتی اگر در عداد مواردی که ذکر شد نباشد، یک نشانه نسبتا قوی از ترکیب چند نوع ناهنجاری است که می‌تواند در #تحلیل_رفتار_متقابل یا درمان #اختلالات و حتی تشخیص و درمان تنهایی به عنوان نشانگان معاینه مورد تحلیل قرار گیرد.</p>