344299 سعید مقیسه خبر داد؛ اهتمام ساترا برای پیگیری شکایات مخاطبان و مردم رئیس ساترا با حضور در برنامه گفت‌و گوی خبری شبکه خبر یکی از روش‌های رصد شبکه نمایش خانگی را استفاده از نظرات مخاطبان و مردم دانست و تاکید کرد که این نظرات، اهمیت بسیار زیادی برای این سازمان دارد. <p>به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه&zwnj;های صوت &zwnj;و تصویر فراگیر در فضای مجازی(ساترا)، سعید مقیسه رئیس ساترا با حضور در بخش خبری ساعت ۱۰:۳۰ شبکه خبر درخصوص سامانه پایش شکایت مردمی از سکوهای صوت&zwnj;و تصویر فراگیر (ساپرا)، ایفای نقش ساترا برای بهبود وضعیت محتوایی سکوها و اعطای محتوای حمایتی ساترا به سکوهای دارای مجوز، توضیحاتی را ارائه کرد.</p> <p>مقیسه در پاسخ به این سوال که ساترا چگونه بر محتوای پلتفرم&zwnj;ها نظارت می&zwnj;کند، گفت: ساترا به چند روش محتوای شبکه نمایش خانگی را رصد می&zwnj;کند. یک روش، نظارت همکاران ما در بخش پایش است. دومین روش استفاده از سیستم&zwnj;های هوش مصنوعی و ماشینی است و سومین روش که بسیار هم برای ما اهمیت دارد، استفاده از نظر مخاطبان و مردم است؛ در واقع سامانه &laquo;ساپرا&raquo; به نشانی sapra.ir عنوان یکی از سامانه&zwnj;های ساترا است که مردم امکان ثبت شکایت خود را از طریق آن دارند.</p> <p>وی ادامه داد: این سامانه دارای بخش&zwnj;های مختلفی است. شکایات مردم در حوزه های محتوایی، نقض مالکیت معنوی، اخبار جعلی و کذب، تبلیغات و مشکلات فنی مورد بررسی قرار می&zwnj;گیرد.</p> <p>رئیس ساترا با اعلام اینکه در مرداد ماه سال جاری 255 شکایت قابل بررسی داشته&zwnj;ایم، خاطرنشان کرد: تفاوت سامانه ساپرا با آنچه در خودVOD ها وجود دارد این است که در سامانه &laquo;ساپرا&raquo; یکی از همکاران ما مسئول است تا با هدف رفع مشکل، شکایات را پیگیری کند.</p> <p>مقیسه درخصوص سایر اقدامات ساترا به&zwnj;منظور بهبود وضعیت محتوایی سکوها گفت: اقدامات ساترا برای بهبود وضعیت محتوای سکوها به سه بخش تقسیم می&zwnj;شود؛ اقدامات ایجابی، سلبی، مدیریتی و فرایندی. سامانه &laquo;ساپرا&raquo; در دسته اقدامات مدیریتی و فرایندی قرار می&zwnj;گیرد که اگر مسئول سکو یا ممیز مربوطه به هر دلیلی متوجه تخلف نشد، از طریق اخذ گزارش&zwnj;های مردمی، ساترا تخلفات را پیگیری خواهد کرد.</p> <p>وی افزود: پیگیری رعایت رده&zwnj;&zwnj;بندی سنی کودکان و ایجاد سرویس کنترل والدین روی سکوها از دیگر اقدامات مدیریتی و فرایندی ساترا برای بهبود وضعیت محتوایی است. تا اوایل سال جاری 20 سکو دارای سرویس کنترل والدین بودند که خوشبختانه درحال حاضر تعداد آن به 60 سکو رسیده است.</p> <p>رئیس ساترا در ادامه درباره اقدامات ساترا در ایام اربعین گفت: یکی از اقدامات ساترا به نمایندگی از صدا و سیما برای سکوهای دارای مجوز که هم&zwnj;اکنون تعداد آنها به 410 سکو رسیده این است که به&zwnj; صورت ماهانه بسته&zwnj;های محتوایی متناسب با مناسبت&zwnj;های آن ماه را در نظر می&zwnj;گیرد؛ تا به امروز ساترا 15 بسته محتوایی را به سکوها ارائه داده که تعداد محتوای هر کدام از این بسته&zwnj;ها کمتر از 100 مورد نبوده و در مجموع 2500 قسمت محتوا تقدیم دوستان شده است.</p> <p>وی افزود: به مناسبت ایام اربعین سریال&zwnj;های &laquo;مختارنامه&raquo;، &laquo;افرا&raquo;، &laquo;سفر سبز&raquo;، برنامه&zwnj;های &laquo;چلچراغ&raquo;، &laquo;این شب&zwnj;ها&raquo;، &laquo;حسینیه ایران&raquo; و فیلم سینمایی &laquo;ستاره شرق&raquo; و به مناسبت سالروز شهادت امام رضا علیه&zwnj;السلام در روزهای پایانی ماه صفر، سریال &laquo;ولایت عشق&raquo; در اختیار سکوهای دارای مجوز قرار گرفته است که خوشبختانه سکوها استقبال خوبی از بسته اربعین داشتند و 163 سکو از این بسته استفاده کردند.</p> <p>مقیسه ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقاتی که به همت مجمع &laquo;رصتا&raquo; و سکوها در ایام اربعین به وقوع پیوست، اشتراک محتوای اربعینی سکوها با یکدیگر بود.</p> <p>رئیس ساترا در پایان این گفت&zwnj;وگو در مورد بسته محتوایی آینده این سازمان برای سکوها بیان کرد: انشاءالله هر ماه بسته محتوایی مرتبط در قالب&zwnj;های رایج با غلبه موضوع &laquo;امیدآفرینی&raquo; را در اختیار سکوهای دارای مجوز خواهیم گذاشت.<br /> &nbsp;</p>