346183 برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی مد و پوشاک خلاق نخستین رویداد و نمایشگاه بین المللی مد و پوشاک خلاق، توسط مرکز تحقیقات و نوآوری مد و لباس در حوزه هوش مصنوعی در خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد. <p>به گزارش&nbsp;<a href="https://www.iribnews.ir/fa/science-culture/19">جهانی پرس از&nbsp;صدا وسیما</a>، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نخستین رویداد و نمایشگاه بین المللی مد و پوشاک خلاق به همت ستاد توسعه فناوری فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;سید میریوسف حسینی، پژوهشگر مرکز تحقیقات و نوآوری مد و لباس در حوزه هوش مصنوعی که از سخنرانان نشست&zwnj;های تخصصی دومین روز رویداد بود طی سخنرانی خود درصفحه &laquo;کاربرد هوش مصنوعی در صنعت مد و پوشاک&raquo; به چهار طرح فعال در حوزه هوش مصنوعی در صنعت مد و پوشاک اشاره کرد.</p> <p>وی، پرو آنلاین( تن آزمایی) را نخستین طرح برشمرد که نمونه مشابه آن در امارات و فرانسه هم وجود دارد و در خصوص آن گفت: در طرح&nbsp; اندازه نمایی آنلاین، افراد می&zwnj;توانند بدون پوشیدن لباس، آن را به صورت سه بعدی بر تن خود پرو کنند.</p> <p>حسینی ادامه داد: این نوع از پرو، به صورت نامحدود، از راه نزدیک و از راه دور امکانپذیر است.</p> <p>وی، ارائه تصویر دیجیتال از جنس، نوع و رنگ پارچه را به عنوان طرح دوم معرفی کرد و گفت: در این طرح افراد می&zwnj;توانند مدل لباس اعم از نوع یقه، آستین و ... رنگ و حتی جنس را انتخاب و خروجی آن را روی لباس و حتی در حوزه طراحی داخلی روی پرده، مبل و ... ببینند.</p> <p>حسینی ادامه داد: این طرح همچنین از امکان دیگری برخوردار است و آن ارائه پیشنهاد به فرد متقاضی است؛ بدین معنا که فرد، نیاز و علاقه مندی خود را طرح می&zwnj;کند و هوش مصنوعی تا ۱۰۰ حالت را با توجه نیازمندی او پیشنهاد می&zwnj;کند.</p> <p>وی تاکید کرد که این طرح برای اولین بار در جهان توسط مرکز تحقیقات و نوآوری مد و لباس در حوزه هوش مصنوعی در حال رقم خوردن است.</p> <p>حسینی، طرح&nbsp; سوم را تشخیص خوردگی و زدگی روی پارچه و نخ عنوان کرد و افزود: این طرح برای محصولاتی که در حال تولید هستند بسیار کاربرد دارد و به تولید کنندگان کمک می&zwnj;کند تا در لحظه، محصولات دچار زدگی را کشف و جدا کنند.</p> <p>وی در پایان در خصوص طرح&nbsp; بعدی که به بحث کنترل موجودی و مدیریت آنلاین شعبه&zwnj;های مختلف یک تولیدی اختصاص دارد، اظهار داشت: در این طرح، تولید کننده در لحظه می&zwnj;تواند به موجودی یک محصول، اقبال یا نبودن اقبال مشتریان به یک محصول خاص و اطلاعات مهم دیگری که یک تولیدکننده به آن نیاز دارد، دست یابد و مزیت این پروژه در این است که این اطلاعات در لحظه و در قالب نمودار قابل دسترسی است.</p>