346315 معاون گردشگری در تشریح راهبرد معاونت گردشگری مطرح کرد توزیع نمایشگاه‌های گردشگری در سراسر کشور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: راهبرد ما در معاونت گردشگری این است که برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع وابسته، تنها در تهران متمرکز نباشد و در سطح استان‌های سراسر کشور و در زمان‌های مختلف در طول سال توزیع شود، از این رو برپایی نمایشگاه بین‌المللی اخیر در تبریز نمونه‌ای از تجلی این راهبرد است. <p>به گزارش جهانی&nbsp; اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، علی&zwnj;اصغر شالبافیان با بیان این خبر گفت: متمرکز شدن رویدادهای گردشگری از جمله برپایی نمایشگاه&zwnj;ها در تهران یکی از موانع عدم رشد و گسترش همگون این صنعت در بستر کشور است، از این رو یکی از اصلی&zwnj;ترین راهبردهای معاونت گردشگری در این زمینه تلاش برای حمایت استان&zwnj;ها در برگزاری نمایشگاه&zwnj;های گردشگری و صنایع وابسته است.<br /> معاون گردشگری وزارت میراث&zwnj;فرهنگی، گردشگری و صنایع&zwnj;دستی با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر نمایشگاه گردشگری تهران که هر ساله در بهمن ماه برگزار می&zwnj;شود، استان&zwnj;های دیگر نیز میزبان رویدادهای مشابه هستند، افزود: استان آذربایجان&zwnj;شرقی با برپایی نمایشگاه تبریز که اخیرا به پایان رسید و نیز استان&zwnj;های اصفهان، فارس، خراسان&zwnj;رضوی و کردستان نیز نمونه&zwnj;هایی از تجلی راهبرد مذکور هستند.<br /> او همچنین در ارزیابی برگزاری نمایشگاه بین&zwnj;المللی گردشگری و دهمین نمایشگاه ملی صنایع&zwnj;دستی تبریز که طی روزهای ۲۶ الی ۲۹ مهرماه جاری برگزار شد، گفت: این رویداد با تعداد ۳۸۵ غرفه از تمام استان&zwnj;ها و نیز کشورهای ترکیه و عراق آخرین دستاوردها، نرم افزارها و سخت&zwnj;افزارهای خدمات مسافرتی و جهانگردی و همچنین صنایع&zwnj;دستی خود را در ۱۱ هزار مترمربع به نمایش گذاشت و توانست در فرصتی محدود توانمندی&zwnj;های شایسته استان&zwnj;ها را در حوزه صنعت گردشگری عرضه کند.<br /> معاون گردشگری خاطرنشان کرد: نمایشگاه گردشگری تبریز تبلور همت و فعل خواستن است و از آنجایی که رویکرد مهم ما در راستای برگزاری نمایشگاه&zwnj;های گردشگری تمرکززدایی از مرکز و توسعه آن در استان&zwnj;ها است، این امر طی روزهای اخیر ضمن استقبال قابل توجه مردمی به شایسته&zwnj;ترین حالت محقق شد.<br /> شالبافیان در پایان تاکید کرد: بر این باورم که استان&zwnj;های غنی همچون آذربایجان&zwnj;شرقی در آینده&zwnj;ای نزدیک نه تنها موقعیت توسعه گردشگری منطقه خود را فراهم خواهند کرد، بلکه با ظرفیت&zwnj;های جغرافیایی، فرهنگی، هنری و تاریخی، ایران اصیل را به جایگاه اصلی گردشگری خود در عرصه جهانی خواهند رساند.<br /> &nbsp;</p>