346952 قائم‌مقام مدیرعامل بانک سپه در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت: هوشمندسازی یک استراتژی راهبردی برای نظام بانکی است قائم‌مقام مدیرعامل بانک سپه هوشمندسازی را یک استراتژی راهبردی برای نظام بانکی برشمرد و بر لزوم تغییر دیدگاه شبکه بانکی در این خصوص تأکید کرد. <p><span tabindex="13" id="ctl05_ctl00_lblBodyD" class="LblDatails">به گزارش&nbsp;جهانی پرس از&nbsp;بانک سپه، دکتر سیدمهدی حسینی قائم&zwnj;مقام مدیرعامل بانک سپه در نشست تخصصی &laquo;از بانکداری دیجیتال تا بانکداری هوشمند&raquo; همایش بانکداری الکترونیک و&nbsp;نظام&zwnj;های پرداخت، بر ضرورت تغییر دیدگاه و&nbsp;پارادایم بانک&zwnj;ها نسبت به استراتژی راهبردی هوشمندسازی نظام بانکی تاکید کرد.<br /> دکتر حسینی اظهار داشت: حکمرانی و&nbsp;نظارت هوشمند از مسائل مهم هوشمندسازی است و&nbsp;نظام بانکی علیرغم پیشرفت&zwnj;های خود در حوزه هوشمندسازی باید بیش از پیش به سمت حکمرانی و&nbsp;نظارت هوشمند حرکت کند.<br /> قائم&zwnj;مقام مدیرعامل بانک سپه با اشاره به راهبردهای بانکداری هوشمند و&nbsp;پیش&zwnj;نیازهای آن، گفت: در بانک سپه سعی می&zwnj;شود به سمت بانکداری دیجیتال و&nbsp;بانکداری هوشمند حرکت شود.<br /> عضو هیئت مدیره بانک سپه افزود: در پذیرش هوشمندی سه تعبیر وجود دارد؛ تغییر نگاه، تغییر پارادایم و&nbsp;تغییر الزامات؛ از منظر تغییر نگاه، بانک&zwnj;ها باید بپذیرند که هوشمندی تغییر نگاه نیست، بلکه تغییر راهبرد استراتژیک است. بانک&zwnj;ها باید بپذیرند که در آینده نزدیک هوش مصنوعی به&zwnj;مثابه دستیار بانکی برای مشتریان، بانک&zwnj;ها و&nbsp;کسب&zwnj;وکارها عمل خواهد کرد.<br /> وی با اشاره به استعداد دیجیتالی خاطرنشان کرد: هیچ نوآوری هوشمندی اتفاق نخواهد افتاد، مگر اینکه به استعداد دیجیتالی بها داده شود. بدون استعداد دیجیتالی، نوآوری دیجیتالی رخ نخواهد داد، بلکه باید به سمت سرمایه&zwnj;گذاری هوشمند حرکت کنیم. نمی&zwnj;شود وارد دنیای جدیدی شد اما ریسک&zwnj;های آن را هم هوشمند مدیریت نکرد.<br /> دکترحسینی ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از ابزارهای هوشمند&zwnj;،تصریح کرد: در حوزه فناوری&zwnj;های دیجیتالی نقش سیستم&zwnj;های هوشمند پیشنهاددهنده بسیار حائز اهمیت است. این سیستم&zwnj;ها بر پایه بانکداری متمرکز فعالیت می&zwnj;کنند و&nbsp;می&zwnj;توان بر مبنای آن پلتفرم داده محور ایجاد کرد.<br /> قائم&zwnj;مقام مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اهمیت بازاریابی دیجیتال در بانکداری هوشمند، اظهار داشت: در بازاریابی دیجیتال باید ریسک هوشمند را مدیریت کنیم.<br /> وی با اشاره به اینکه بعد تکنولوژی و&nbsp;فناوری&zwnj;های دیجیتال &nbsp;از دیگر ابعاد مهم این حوزه است، خاطرنشان کرد: در گذار به بانکداری هوشمند باید مفهوم دستیاران مجازی شناخته و&nbsp;درک شود، زیرا در آینده نزدیک این دستیاران به کمک بانکداری هوشمند خواهند آمد.<br /> دکتر حسینی بر ضرورت توجه به قابلیت&zwnj;های هوشمند مانند خودتشخیصی، خودساماندهی و&nbsp;نظارت تأکید کرد و&nbsp;گفت: بدون این قابلیت&zwnj;ها امکان حرکت به سمت بانکداری هوشمند را نداریم.&nbsp;<br /> <br /> دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و&nbsp;نظام&zwnj;های پرداخت، با محوریت بانکداری دیجیتال و&nbsp;بانکداری هوشمند؛ بن&zwnj;مایه&zwnj;ها، چالش&zwnj;ها و&nbsp;توصیه&zwnj;ها با حضور مدیران ارشد بانک&zwnj;ها و&nbsp;موسسات مالی، کارشناسان و&nbsp;صاحب&zwnj;نظران این حوزه طی روزهای 29 و&nbsp;30 آبان&zwnj;ماه در مرکز همایش&zwnj;های بین&zwnj;المللی صدا و&nbsp;سیما برگزار شد.</span></p>