348372
حمایت ایرانسل از نوآوریهای حوزه هوش مصنوعی و زندگی دیجیتال
ایرانسل با اعلام فراخوان، از صاحبان کسبوکار و صاحبان ایدههای نوآور در زمینههای مرتبط با هوش مصنوعی و فناوریهای نوظهور در توسعه سبک زندگی دیجیتال، دعوت به همکاری میکند.
<p>به گزارش جهانی پرس از روابط‌عمومی ایرانسل، مرکز نوآوری ایرانسل‌ با هدف خلق ارزش در مسیر گسترش سرویس‌های متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال، حمایت خود را از کسب‌وکارها و ایده‌های نوآور و در زمینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور در توسعه سبک زندگی دیجیتال اعلام می‌کند.</p>
<p>به همین منظور ایرانسل با دعوت از صاحبان کسب‌وکار و افراد خلاق که در هر یک از حوزه‌های مورد نظر این مرکز، ایده و یا محصولی دارند، دعوت می‌کند تا ایده‌های خود را با ایرانسل در میان گذاشته و در صورت تأیید این ایده‌ها توسط تیم‌های داوری، مورد حمایت قرار گیرند.</p>
<p>از مهمترین زمینه‌های مورد حمایت مرکز نوآوری ایرانسل‌ که زیر مجموعه ایرانسل‌لبز است، می‌توان به توسعه خدمات در زمینه خدمات سبک زندگی دیجیتال (Digital Lifestyle Services)، سلامت دیجیتال (E-Health)، شناسه دیجیتال (Digital ID)، امتیازدهی اعتباری (Credit Scoring)، خدمات مبتنی بر بستر ابری (Cloud-based Services)، توسعه خدمات در زمینه تبلیغات دیجیتال (Digital Advertising) و خدمات ویدئو بر مبنای تقاضا (Video on Demand)، در حوزه فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، زنجیره بلوکی، کلان داده، رباتیک، رایانش ابری، بیومتری، پردازش زبان طبیعی و…، اشاره کرد.</p>
<p>ایرانسل‌لبز پس از پایان مهلت فراخوان در ۳۰ دی ۱۴۰۲، ایده‌های دریافتی را مطابق با روال معمول شتاب‌دهنده‌ها، مورد ارزیابی اولیه داخلی قرار می‌دهد. سپس از افراد و تیم‌های منتخب دعوت می‌کند تا طرح یا ایده خود را به صورت حضوری ارائه کنند؛ پس از این مرحله، نتیجه نهایی پذیرش و یا عدم پذیرش به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.</p>
<p>صاحبان کسب و کار و افراد خلاق می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و مطالعه زمینه‌های مورد حمایت، به وبسایت ایرانسل لبز مراجعه و طرح یا ایده خود را تا ۳۰ دی ۱۴۰۲، را از طریق وبسایت ارسال کنند.</p>
<p>ایرانسل پیش از این و در آبان ۱۴۰۲، دور جدید حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی و با تمرکز بر موضوع هوش مصنوعی را اعلام و از دانشجویان و پژوهشگران دعوت به همکاری کرده بود.</p>
<p>استراتژی ایرانسل در چند سال اخیر، حرکت از شرکت خدمات ارتباط‌پایه (Telco) به شرکت فناوری‌محور (Techco) است که هم در لایه زیرساخت و هم در لایه سرویس و پلتفرم، بتواند خدمات متنوعی را عرضه کند و زیست‌بوم دیجیتال کشور را توانمندتر سازد. ایرانسل به عنوان شرکت پیشرو در تحول دیجیتال، در راستای تحقق این امر، حمایت از از نوآوری‌های حوزه هوش مصنوعی و زندگی دیجیتال را در دستور کار خود قرار داده است.</p>
<p>مجموعه ایرانسل‌لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است. چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند. ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌ نسل پنج در ایران، با راه‌اندازی این مجموعه، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند.</p>