354890 لزوم تنوع‌بخشی به سبد سوخت/ بلااستفاده بودن نیمی از ظرفیت صنعت سی‌ان‌جی رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی تاکید کرد: ۵۰ درصد ظرفیت صنعت سی‌ان‌جی بدون استفاده مانده و هیچ توجهی به ظرفیت این صنعت نمی‌شود و این در شرایطی است که لزوم تنوع‌بخشی به سبد سوخت بیش از گذشته رخ‌نمایی می‌کند. <p style="box-sizing: border-box; font-size: 15px; font-family: IRAN, verdana, tahoma; white-space: normal; word-spacing: 0px; text-transform: none; font-weight: 400; color: rgb(0,0,0); font-style: normal; text-align: justify; orphans: 2; widows: 2; margin: 0px 0px 12px; letter-spacing: normal; line-height: 1.6em; background-color: rgb(255,255,255); text-indent: 0px; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial">به گزارش جهانی پرس، محسن جوهری در گفت&zwnj;وگو با ایسنا، با بیان اینکه علی&zwnj;رغم وجود ناترازی بنزین و بلااستفاده بودن نیمی از ظرفیت عرضه سوخت سی ان جی، رویکرد دولت نسبت به توسعه صنعت سی&zwnj;ان&zwnj;جی و جایگزینی بیشتر این سوخت پاک و ارزان با بنزین تغییر نکرده است، اظهار کرد: در شرایط فعلی که واردات بنزین زیان بسیار زیادی به اقتصاد کشور وارد می&zwnj;کند، بی توجهی تصمیم&zwnj;گیران حوزه انرژی به توان داخلی صنعت سی ان جی موجب نوعی خود تحریمی شده است.</p> <p style="box-sizing: border-box; font-size: 15px; font-family: IRAN, verdana, tahoma; white-space: normal; word-spacing: 0px; text-transform: none; font-weight: 400; color: rgb(0,0,0); font-style: normal; text-align: justify; orphans: 2; widows: 2; margin: 0px 0px 12px; letter-spacing: normal; line-height: 1.6em; background-color: rgb(255,255,255); text-indent: 0px; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial">وی با اشاره به وضعیت تولید سی&zwnj;ان&zwnj;جی، گفت: تولید مانند گذشته است و همچنان تنها با نیمی از ظرفیت مشغول به&zwnj;کار هستیم.</p> <p style="box-sizing: border-box; font-size: 15px; font-family: IRAN, verdana, tahoma; white-space: normal; word-spacing: 0px; text-transform: none; font-weight: 400; color: rgb(0,0,0); font-style: normal; text-align: justify; orphans: 2; widows: 2; margin: 0px 0px 12px; letter-spacing: normal; line-height: 1.6em; background-color: rgb(255,255,255); text-indent: 0px; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial">جوهری با بیان اینکه همچنان مشکلات در حوزه تبدیل خوروها وجود دارد، گفت: مطالبات پیمانکاران تبدیل خودرو پرداخت نشده است و برنامه مشخصی برای پرداخت مطالبات وجود ندارد و خودروسازها نیز همچنان رویکرد جدی برای تولید خودروهای دوگانه&zwnj;سوز ندارند.</p> <p style="box-sizing: border-box; font-size: 15px; font-family: IRAN, verdana, tahoma; white-space: normal; word-spacing: 0px; text-transform: none; font-weight: 400; color: rgb(0,0,0); font-style: normal; text-align: justify; orphans: 2; widows: 2; margin: 0px 0px 12px; letter-spacing: normal; line-height: 1.6em; background-color: rgb(255,255,255); text-indent: 0px; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial">وی افزود: در این میان برای واردات خودروهای دوگانه&zwnj;سوز نیز هیچگونه مشوقی تعیین نشده، اما اگر این چالش&zwnj;ها برطرف شود، می&zwnj;توان ناترازی بنزین را حل کرد.</p> <p style="box-sizing: border-box; font-size: 15px; font-family: IRAN, verdana, tahoma; white-space: normal; word-spacing: 0px; text-transform: none; font-weight: 400; color: rgb(0,0,0); font-style: normal; text-align: justify; orphans: 2; widows: 2; margin: 0px 0px 12px; letter-spacing: normal; line-height: 1.6em; background-color: rgb(255,255,255); text-indent: 0px; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial">رئیس انجمن صنفی سی&zwnj;ان&zwnj;جی با بیان اینکه سال گذشته برای کاهش مصرف بنزین و افزایش تقاضا برای سوخت سی ان جی&nbsp; پیشنهاد شد، توزیع رایگان سوخت سی ان جی به مدت سه سال مصوب شود، تا از این طریق مصرف بنزین کاهش یافته و&nbsp; سهم سوخت سی ان جی در سبد مصرف خودرو افزایش یابد.</p> <p style="box-sizing: border-box; font-size: 15px; font-family: IRAN, verdana, tahoma; white-space: normal; word-spacing: 0px; text-transform: none; font-weight: 400; color: rgb(0,0,0); font-style: normal; text-align: justify; orphans: 2; widows: 2; margin: 0px 0px 12px; letter-spacing: normal; line-height: 1.6em; background-color: rgb(255,255,255); text-indent: 0px; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration-thickness: initial; text-decoration-style: initial; text-decoration-color: initial">به گفته وی البته قبل از اتخاذ چنین تصمیماتی، باید اختیارات نهادهای متولی و پیگیری کننده در حوزه صنعت سی ان جی را در وزارت نفت افزایش دهد و لزوم ایجاد توسعه پایدار در صنعت سی ان جی را به عنوان یک عزم همه جانبه ملی، قلمداد کند.</p>