359829 تأکید بر مشارکت روابط عمومی در تصمیم‌گیری‌های کلان سازمان مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران روابط عمومی را ابزار حرفه‌ای و تخصصی مدیریت، برای تحقق اهداف بانک دانست و خواستار استفاده این حوزه از ابزار‌ها و قالب‌های نوین ارتباطی در مسیر اقناع و اطلاع‌رسانی به مخاطبان شد. <p>به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر افشین خانی در دیداری صمیمی با همکاران اداره کل روابط عمومی به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی، ضمن تبریک این روز گفت: روابط عمومی به عنوان محور اطلاع&zwnj;رسانی و اقناع، مشاور، امین و شریک مدیریت محسوب می&zwnj;شود و نقش تعیین&zwnj;کننده&zwnj;ای در تصمیم&zwnj;سازی&zwnj;ها و تصمیم&zwnj;گیری&zwnj;های کلان سازمانی ایفا می&zwnj;کند.</p> <p>بر اساس این گزارش، دکتر خانی در این جلسه که با حضور اعضای هیأت مدیره بانک برگزار شد، بر ارتقاء کیفی تولیدات رسانه&zwnj;ای و فرهنگی در بانک تأکید کرد و افزود: اثربخشی و نمود بیرونی فعالیت&zwnj;های بانک در گرو اجرای برنامه&zwnj;های نظام&zwnj;مند، برنامه&zwnj;ریزی شده و سنجیده است و شرط عملیاتی شدن این رویکرد، بهره&zwnj;مندی از توانمندی نیرو&zwnj;های متخصص در روابط عمومی است و این موضوع بدون تعریف پیوست رسانه&zwnj;ای میسر نمی&zwnj;شود.</p> <p>مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: تداخل وظایف بین واحدها، منجر به کاهش کیفی فعالیت&zwnj;ها می&zwnj;گردد و لازم است در برنامه&zwnj;ریزی&zwnj;های شوراهای بانک، به این موضوع توجه شود.</p> <p>وی با اشاره به اقدامات شایسته و چشمگیر در سال گذشته که آن را نتیجه عزم جزم کلیه همکاران بانک برای تحول دانست، اذعان داشت: انعکاس مستمر تحولات بانک با هدف شناساندن توانمندی&zwnj;های بانک به مشتریان، ارکان داخلی بانک، سرمایه&zwnj;گذاران، تولیدکنندگان، بازرگانان و صادرکنندگان کشور، از دیگر وظایف روابط عمومی بانک است.</p> <p>دکتر خانی &laquo;مدیریت بحران&raquo; را از دیگر کارکرد&zwnj;های مهم روابط عمومی&zwnj;ها عنوان کرد و اظهار داشت: کاهش چالش&zwnj;های درون سازمانی و ایجاد فضای شفاف و دوستانه از مزیت&zwnj;های استقرار یک روابط عمومی حرفه&zwnj;ای است و در این فضاست که روابط عمومی می&zwnj;تواند در ذهن مخاطبان نفوذ کند.</p> <p>وی یادآور شد: روابط عمومی باید به دنبال تدوین استراتژی برای ارتباط بین برند، سازمان و مخاطبان باشد؛ تحقق این هدف به معنای توفیق یک سازمان در دستیابی به هدف گذاری&zwnj;هاست.</p> <p>سیدمرتضی ذکاوت، عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات ایران نیز در این نشست گفت: روابط عمومی باید با اتخاذ تدابیر لازم برای ترویج فرهنگ سازمانی و انسجام فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشد.</p> <p>عضو هیأت مدیره بانک برانجام تبلیغات اثربخش و هدفمند با استفاده از ابزار&zwnj;ها و فعالیت&zwnj;های ارتباطی تأکید&zwnj;کرد.</p> <p>همچنین نرگس نجفی عضو هیأت مدیره در این دیدار با تبریک روز روابط عمومی، معرفی صحیح و جامع خدمات بانک و شرکت&zwnj;های تابعه از طریق تارنمای بانک را مؤثر دانست و گفت: مشتریان از این شیوه می&zwnj;توانند از توانمندی&zwnj;های تخصصی بانک آگاه شوند.</p> <p>در ادامه این نشست، رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، پس از ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در شش ماه اخیر، برنامه&zwnj;های آتی روابط عمومی را برای سال جاری مطرح کرد.</p>