363343 حمل دو میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر با قطار‌های رجا مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از جابه‌جایی حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر با قطار‌های این شرکت در ۱۰ هفته ابتدایی سال ۱۴۰۳ خبر داد که ۵۰ درصد جابه‌جایی‌های شبکه ریلی را شامل می‌شود.<BR> <p>به گزارش&nbsp;<span style="color: rgb(53,152,219)">جهانی پرس&nbsp;</span>&nbsp;از روابط عمومی رجا ناصر بختیاری با اشاره به انجام بازسازی و نوسازی ناوگان رجا برای افزایش کیفیت و ایمنی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ دستگاه انواع واگن مسافری بازسازی سطح ۲ و یک سالن سپهر نیز رفع سانحه سنگین شده است (مجموعاً ۱۹ دستگاه) و در سال ۱۴۰۳ نیز ۲۱ دستگاه واگن دیگر در قالب قرارداد&zwnj;های جاری شرکت رجا توسط شرکت&zwnj;های نوین صنعت رجا و آهودشت غزال در دست بازسازی می&zwnj;باشد.<br /> وی افزود: مطابق برنامه&zwnj;ریزی&zwnj;های صورت گرفته مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۳ بازسازی تعداد زیادی از واگن&zwnj;ها تکمیل شود همچنین تکمیل دو دستگاه سالن پارسی جدید و نیز تبدیل ۵ دستگاه سالن دانمارکی برای سیر در منطقه جنوب در برنامه شرکت رجا می&zwnj;باشد.<br /> مدیرعامل شرکت رجا در ادامه در خصوص اولویت&zwnj;بندی و برنامه&zwnj;ریزی بازسازی واگن&zwnj;های باقی مانده گفت: اولویت اصلی در بازسازی واگن&zwnj;های مسافری رجا با سالن&zwnj;های اکسپرس آلمان غربی و شرقی (۴ تخته) برنامه&zwnj;ریزی شده و تمام آنها دارای قرارداد فعال و جاری می&lrm;باشد، همچنین واگن&zwnj;های بازسازی نشده آلمان شرقی (خلیج فارس و میلاد) نیز تعداد ۷۳ دستگاه واگن است که عملیات بازسازی آنها از سال جاری تا ۱۴۰۶ طبق برنامه&zwnj;ریزی انجام می&zwnj;شود.<br /> بختیاری افزود:، اما اولویت اصلی در تعمیرات اساسی واگن&zwnj;ها با سالن&zwnj;های پارسی ۶۰ نفره، پلور امید ۴۰ نفره، غزال ۴۰ نفره و واگن&zwnj;های دو طبقه چینی بوده که تعمیرات آنها از سال جاری آغاز و تا سال ۱۴۰۸ ادامه خواهد داشت.<br /> وی گفت: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵ رام قطار خودکشش (ترن&zwnj;ست) پردیس (۲۵ سالن) تعمیر اساسی شد و از تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۲ در مسیر تهران &ndash; یزد مورد بهره برداری قرار گرفت. لازم به ذکر است در حال حاضر تعمیر اساسی ۳ رام ترن&zwnj;ست دیگر (۱۵ سالن) در حال انجام می&zwnj;باشد و انشالله تا قبل از پایان سال جاری مورد بهره&zwnj;برداری مجدد قرار خواهند گرفت.<br /> مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به اینکه ایمنی و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به هموطنان گرامی در سرلوحه کار تمام مدیران و کارکنان این شرکت قرار دارد، افزود: با ارزیابی&zwnj;هایی که چندی پیش از سوی دستگاه&zwnj;های نظارتی مربوطه از جمله: سازمان حمایت از حقوق مصرف&zwnj;کنندگان و سرممیزان مؤسسه SGS سوئیس از بخش&zwnj;های مختلف رجا انجام شد، این شرکت برای نخستین بار از زمان تأسیس موفق به اخذ تندیس نقره&zwnj;ای ملی در بیست و دومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف&zwnj;کنندگان و اخذ سیستم مدیریت ایمنی ISO ۴۵۰۰۱؛ ۲۰۱۸ در مدیریت رجا خراسان شد.</p>